Avatar billede havmaage Juniormester
29. november 2016 - 10:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Jeg for cannot find symbol

Jeg skal anvende en lille smule java kode til at starte en kpommando f.eks exe fil fra OS. Jeg har forsøgt mig med følgende men får cannot find symbol i mit while loop.
Jeg har googlet mig frem til at det muligvis er en variabel jeg ikke har typecastet korrekt eller noget jeg har stavet forkert, men  jeg kan ikke lige se det selv.

        try {
                  if (dummy1 == null) {
                      response= "No command to execute";
                }
                else {

                //String[] commands=new String[]{"cmd.exe","/C",i_command};
            //    ))Process thisCmd = Runtime .getRuntime() .exec(commands);
                Process p = Runtime.getRuntime().exec(TEST_CMD);
                BufferedReader stdInput = new  BufferedReader( new InputStreamReader(p.getInputStream()));
                BufferedReader stdError = new  BufferedReader( new InputStreamReader(p.getErrorStream()));
                while  (( s = stdInput.readLine()) != null) {

                response = (response) + " , " +(s) + "\n";
                }
            catch (IOException e) {
            System.out.println("exception happened - here's what I know: ");
            e.printStackTrace();
            System.exit(-1);
        }
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. november 2016 - 10:41 #1
Det ser ud til at du ikke har erklæret din variabel: s
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2016 - 16:21 #2
Det havde vaeret lidt nemmere hvis hele fejlbeskeden var postet as is - den plejer at skrive hvilket symbol den ikke kan finde.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2016 - 16:24 #3
Ogsaa bemaerk at Runtime.exec ofte med fordel kan erstattes af ProcessBuilder klassen.