Avatar billede Carnac Forsker
12. december 2016 - 23:45 Der er 8 kommentarer

Er denne gamer PC et godt køb?

Hej jeg har en PC´er med i5-core, men overvejer at prøve at købe en rigtig gamer PC. Jeg har aldrig ejet en gamer pc før (pga priserne), og har derfor ikke så meget forstand på det.

Men nu har jeg kigget lidt på denne gamer-PC, og umiddelbart synes jeg specifikationerne lyder meget gode:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-pc/ACDGB1PEQ034/acer-predator-gamer-pc?scid=ext-RTB-Acer-predator-48-51

Men jeg har ingen anelse om det er et godt køb. Hvad siger I?
Er det en god gamer-PC til prisen på 12.499 kr eller bliver man taget ved næsen? Og er der nogle "fælder"? Fx har jeg hørt at man skal holde sig fra gamer-PC´ere med grafikkort i 9XX-serien, da de meget snart vil være for gamle/ uddaterede til nyere spil. Og er Acer et pålideligt mærke hvad gamer-PC´ere angår?

Eller har I et forslag til en bedre gamer-PC?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 01:25 #1
vil bare sige at min i5 med 16gb ram og gtx 760, kan køre alt uden at anstrenge sig..
har du for lidt ram ?

det er ikke nødvendigt at smide 12000 afsted
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. december 2016 - 01:49 #2
I5  regnes af mange som optimal til en gamer  - har du flere penge vil de være givet bedre ud på grafikkort - eller RAM som #1 nævner - har du 16 for du nok ikke meget mere ud af at øge ram.
Medmindre der er noget sært eller meget specielt ved din PC / skærme har #1 ret - spar- dvs brug de 12000 anderledes.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. december 2016 - 01:53 #3
#1 Jeg tror nu nok et setup med udvidet skærm * 3 stk 4k skærme i fuld opløsning kan presse din PC og diit GTX 760 .  :-)  --Sorry jeg reagerer på ord som alt, altid og aldrig.
Avatar billede eurositi Ekspert
13. december 2016 - 08:32 #4
Tilbuddet er sådan set fint, når man ser på, hvilket grafikkort ElGiganten har smidt i.

Spørgsmålet er faktisk meget simpelt at svare på:
- Planlægger du at spille såkaldte FPS-spil i 4K opløsning?
- Har du en skærm (4K, 144 hz), som kan vise det?

Hvis svaret er ja, skal du købe denne. Hvis du er usikker, kan du spare op imod 5-6000 kr, hvis du køber en af tilbuddene hos http://topdata.dk/ eller https://www.mm-vision.dk/
Avatar billede Slater Ekspert
13. december 2016 - 08:37 #5
Ikke helt enig der. Et 1080 kan ikke engang spille alle de nyeste og mest krævende spil på markedet i 1080p 60 fps, hvis alle indstillinger er slået til og på det højeste.

Det kommer mere an på, hvilken slags spil man har tænkt sig at spille, om den skal holde lidt ud i fremtiden, og om man gerne vil spille på højeste indstillinger.

Ganske enig i, at er man økonomisk bevidst, så er et 1060 eller 1070 bedre value-for-money lige nu, men hvis man har pengene og gerne vil have den bedste oplevelse i spil, så er et 1080 absolut ikke spildt, heller ikke uden 4k og 144 hz.
Avatar billede eurositi Ekspert
13. december 2016 - 10:06 #6
@ Slater
Det er ny viden for mig ift. alt, hvad jeg har kunnet læse mig til.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Hvilken GPU med 8 gb GRU RAM (ud over Titan X) er bedre til FPS-spil?
Avatar billede Slater Ekspert
13. december 2016 - 10:21 #7
@eurositi: Intet er bedre til spil. Det betyder bare ikke, at et 1080 kan spille alt på ultra indstillinger. Mange AAA-spil laves med vilje så de presser det bedste hardware på markedet til det yderste, og ofte lidt til for at fremtidssikre spillet så meget som muligt og prøve grænser med nye grafiske muligheder. Og så er der naturligvis dem, der bare er dårligt optimeret.

Uanset hvilket hardware du køber - selv flere 1080'er i SLI - vil det ikke gå til spilde, hvis du gerne vil køre de tungeste spil på højeste indstillinger. Det er altså kun et spørgsmål om værdi for pengene, du kan ikke lave direkte et overkill køb.
Avatar billede FredTubeHD Juniormester
28. december 2016 - 18:39 #8
Der er vidst Januar udsalg i elgiganten. så ville nok vente hvis jeg var dig :D