Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 12:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ny install af windows 10

hej

jeg har et problem med install af ny windows 10
efter et opstået på min tidligere win10 har jeg valgt at starte forfra igen
men kommer dertil hvor man skal være drev for at installere win10
vælger jeg det samme drev som tidligere og det er formateret men jeg kan ikke få lov til at forsætte se link billede https://billedeupload.dk/images/YDbmh.jpg

hvad gør jeg for at kunne forsætte ???

mvh

fadbamsendk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2016 - 13:14 #1
Prøv at slette Drev 1 Partition 1 (systempartition, der oprettes automatisk af Windows)

Når den er slettet, lægges den ledige plads sammen med resten af data fra drev 1

Men så er der så vidt jeg kan se, ikke flere partitioner på "Drev 1", hvorfor Windows installationen kan styre disken 100%.
Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 13:15 #2
ok det prøver jeg lige
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 13:24 #3
Tryk på avancerede drevindstillinger og slet alt på disken så den er Uallokeret så klarer installationen resten!
Ps. Nogle Pc'er vil helst kun have en disk under installationen.
Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 13:29 #4
tak ole det hjalp  er i gang :-)
Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 14:29 #5
har et nyt spørgsmål

når jeg har 3 diske i vil gerne installere på det drev  som jeg ber den om
men når installationen er færdig og genstarter kommer den frem med at jeg skal vælge hvilket operativ system jeg vil starte på og der er 2 muligheder i dos opstarten
2 x win 7

jeg slukkede pc  og pillede de 2 diske ud og starter op igen og her kommer jeg direkte ind i win10 skrivebordet  men hvad gør jeg nu så jeg ikke skal vælge når jeg sætter de 2 diske til igen i opstarten
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 14:43 #6
Vælg din disk med Win 10 på i startmenuen når du så er på skal du i menuen kør skrive msconfig og her under start slette dem der ikke er aktive.Mewn det bedste er selvfølgeligt at vælge disken som første prioritet.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 14:51 #7
Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 14:56 #8
hmmm  okay  men når jeg har sat alle diske til og starter op kommer jeg frem til muligheder hvor jeg kan vælge som sagt 2 muligheder  altså 2 win 7
hvis jeg vælger en af dem kommer jeg frem til dette billede https://billedeupload.dk/images/Jnq0z.jpg

jeg kan ikke lige finde ud af hvor det er jeg skal sætte ind for at den ikke skal komme frem med disse 2 muligheder ???
Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 14:57 #9
ok poko prøver lige
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 15:04 #10
Sæt din Win 10 som første boot i disk priority. Altså Disk 0.
hvis den så ikke vil starte op så kør en reparation fra næste side  efter sprogvalg kan du i nederste venstre hjørne vælge kør reparation,
Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 15:07 #11
poko når jeg sætter de 2 diske til får jeg ikke lov til at komme ind i win10
og nu skriver den bootmanager mangler når de 2 diske er koblet på

jeg har en docking station kunne det måske lade sig gøre at kun køre med win10 disk og komme ind i win10 og så via den vej tænde min dock med en ad de andre diske i og komme ind og se i msconfig

ellers ved jeg ikke hvordan
Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 15:12 #12
det kunne man ikke

næste spørgsmål er så  jeg kan jo se der ligger en windows mappe på drevet ( altså den jeg vil ha væk )

kan man "bare" slette den
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 15:25 #13
Hvis det er SATA Diske kunne det jo gøres ved at skifte SATA kablernes rækkefølge. Ellers skal du ind i bios og under Boot sætte disk priority. Hvis det er IDE Diske er det jumpere der skal flyttes.
Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 15:30 #14
jeg har sat disk priority den disk med win10 står øverst  men der står 1 bagved
og den der stod øverst som laver ballade står der 0 bagved

så hvis jeg forstår dig rigtigt skal jeg bare bytte om på sata stikkene
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 15:35 #15
Ja!!! Du må på bundkortet kunne se noget lignende SATA1.SATA2. SATA3. OSV.
Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 15:54 #16
ja
de sidder rigtigt nu men på det billede du lagde op kan jeg kun se den disk hvor min win10 ligger på og som virker  men jeg tror jeg piller de 2 diske ud og flytter det jeg vil ha og så formatere dem
Avatar billede edvardj Novice
16. december 2016 - 16:05 #17
men poko1 tak for din hjælp og tålmodighed :-)