Avatar billede giweo Juniormester
18. december 2016 - 04:03 Der er 9 kommentarer

Trådløst signal til kabel

Min internet forbindelse kommer ind i huset i "det forkerte" rum.
Hvis jeg sætte en router op dér, findes der så en dims der kan streame det trådløse signal til et andet rum, hvor jeg så kan hvie det ud til en RJ45 forbindelse?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2016 - 08:52 #1
Jeg bruger denne Rækker langt og kan både trådløs og kabel.
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?side=info.asp&vare=833009&f=pricr&psnnn=141
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2016 - 09:03 #2
Avatar billede wjens Guru
18. december 2016 - 18:09 #3
Der er mange wi-fi access points der kan sættes i "bridge" mode. De bliver så en "modtager" i stedet for en "sender" og kan sende dit internet fra en sender videre ud i kabel/RJ45. Kan fint bruges mellem etager eller bygninger. Naturligvis forudsat at sender-signalet er stærkt nok. Men husk at du taber hastighed ved at skyde et mellemled ind.
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2016 - 07:26 #4
#1 er en glimrende og billig løsning. Hvis det virker er du ok.
Skal du tilslutte flere enheder herunder streaming til tv, tablets mm, kan du godt opleve flaskehalsproblemer. Så kan netværk over powerline (elnettet) være en løsning.
Her i huset har jeg trukket kabler til en "router" med wifi i den anden ende af huset, hvor husalteret streamer Netflix, HBO mm til Fruen.
Det er en ældre router, hvor jeg har afbrudt DHCP serveren så den virker som WiFi og switch.
Avatar billede kurtba Ekspert
20. december 2016 - 01:06 #5
Jeg vil anbefale, at du sender signalet via dit elnet. Hvis du udelukkende sender trådløst, vil nedsættelsen i hastighed normalt være mærkbar, hvis du er alt for langt fra routeren.
Jeg bruger selv dette sæt, og det er der goddaw i:
https://www.dustinhome.dk/product/5010810434/dlan-1200-wifi-ac-starter-kit-powerline?gclid=CjwKEAiAp97CBRDr2Oyl-faxqRMSJABx4kh9wt0Mm4UtR9aXELFdgWpUrCNOLTgejJITqjRwZY2dahoCQtPw_wcB&ssel=false&_ga=1.49300006.1829167310.1480096418
Der findes også billigere sæt, som jeg ikke har nærmere kendskab til.
Det sæt jeg har er utrolig nemt at sætte op og få til at virke. Der medfølger en kort og meget præcis installationsvejledning. Der kan trækkes netværkskabel ud af den, og den forstærker både 2,4 ghz og 5,0 ghz nettet.
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
20. december 2016 - 18:53 #6
Det du skal bruge er en ganske almindelig trådløs router.
Du kan købe en i f.eks. Elgiganten til priser fra omkring 400 kroner.

Den laver dit internetsignal trådløst i hele boligen, så du kan gå online fra alt udstyr med et modem i f.eks. en bærbar PC, din mobil, dit TV, din printer osv.

Dine enheder vil kunne se hinanden og udveksle data via den trådløse router, så du kan være i et rum og printe på din printer i et andet rum.

Læs eventuelt mere her:
http://www.internetportalen.dk/hvad-er-wifi/
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2016 - 19:09 #7
#6 Prøv lige at læse indledningen!
findes der så en dims der kan streame det trådløse signal til et andet rum
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
20. december 2016 - 19:19 #8
#7 sorry, ja det gik lidt for hurtigt der.

Så er det vist via elnettet - men en repeater med udttag kan vel også gå an.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2016 - 19:29 #9
Jeg bruger den af mig omtalte Repeater! Og der sidder ofte 6 af mine tidligere elever her på nettet samtidig