18. december 2016 - 12:33 Der er 1 løsning

Karakterark jquery - hjælp til opbygning

(function( $ ){
    $.fn.jq_myclass = function( options ){
        //******************* variables  *******************
        var     elem = $( this ),
            o = $.extend( {
            }, options);
        //******************* functions  *******************

        //********************* setup  *********************

        return {
        //*************** external functions ***************

            };
    })( jQuery );

Ovenstående er mit grundlæggende kode når jeg tildeler et DOM objekt forskellige egenskaber.

Jeg har en plan om at lave et onlne karakterark til noget bordrollespil, men er gået lidt i stå i forhold til opbygningen. Jeg kunne derfor godt tænke mig at få en "eksperts" bud på en opbygning.

Jeg har formodentlig op mod 100 forskellige stats(variable) der skal gemmes i dette karakterark, og en del af dem bliver til som beregninger ud fra de øvrige stats.

Jeg startede med ovenstående og lagde det på et div-element og puttede herefter en række divs ind og tilsatte inputfelter, men på et hurtigt blev koden meget lang og uoverskuelig, også selvom jeg generede inputfelterne via en funktion og lagde dem i arrays.

Min nuværende ide er derfor at adskille selve karakterarkets data og de synlige udtryk (altså inputfelterne osv.).

Et konkret spørgsmål er: Klassen til karakterarkets data har ikke noget synligt udtryk og behøver vel ikke kobles på et DOM-element, men hvordan gøres det i jquery? Jeg har fundet ud af, at jeg kan lave et object ved $() og koble ovenstående kode på, men er det en optimal vej at gå?

Et andet, men mindre konkret spørgsmål er: Hvilken kodedesign vil være optimal til et sådan projekt?
18. marts 2018 - 14:07 #1
Ingen svar