Avatar billede Uvanga Ekspert
21. december 2016 - 10:32 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

PC begyndt at indsætte statisk IP-adresse

Jeg slukker min PC helt ned om aftenen. Når jeg starter om morgenen, er PC pludselig begyndt at indsætte statisk IP-adresse;
Foretrukken DNS Server: 38.132.106.139 (Andre ip-adr. forekommer)
Alternativ DNS Server    : 194.187.251.67 (Andre ip-adr. forekommer)
Dette bevirker at jeg ikke kan komme nettet. Når jeg markerer automatisk DNS er problemet løst.
**
Er der nogen der har et bud på hvorfor PC pludselig indsætter IP-adresse?
Jeg anvender windows 10. Strømspare funktion er slået fra.. Jeg anvender VPN, og er på WiFi.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2016 - 10:48 #1
første tanke ville være, at du har noget snavs på maskinen;
derefter kan du også gå ind til dine ip-indstillinger - tryk på "avanceret..." - faneblad dns, og slet alle disse dns-servere (det er nok dem som "hopper" videre til dine dns-indstillinger)
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. december 2016 - 11:30 #2
#1
Jeg har slettet ip-adresser under avanceret-DNS. Vender tilbage når jeg har set om det virker ;-)
Avatar billede chalde Seniormester
21. december 2016 - 11:48 #3
Det er din vpn som har overskrevet dine indstillinger. IP adresserne tilhører cyborgvpn. Hvis den bliver ved med at overskrive dem, så undersøg indstillingerne i din VPN klient. Der kan du muligvis fjerne at den automatisk indstiller dem.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. december 2016 - 15:58 #4
Det er korrekt at IP tilhører cyborgvpn.(CyberGhost6) Men det virker tilfældig hvornår den overskriver automatisk DNS. Og burde det ikke netop virke via cyborg DNS-server? Jeg vil prøve at se om jeg kan gøre noget i VPN indstillinger.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. december 2016 - 16:01 #5
"Jeg har slettet ip-adresser under avanceret-DNS. Vender tilbage når jeg har set om det virker ;-)"
Indtil videre virker det.. Listen er nu tom.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. december 2016 - 16:48 #6
#3
"Hvis den bliver ved med at overskrive dem, så undersøg indstillingerne i din VPN klient. Der kan du muligvis fjerne at den automatisk indstiller dem."

Det kan jeg godt, har nu deaktiveret at VPN indsætter DNS. Men som tidligere nævnt, burde det ikke netop virke på VPN udbyders DNS?
Det gør det jo altså ikke, der er ingen netadgang på VPN's DNS adresser..
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. december 2016 - 21:02 #7
Tak for input.
Jeg har anvendt både løsning #1 og #3, og det virker. Jeg har derfor markeret begge som svar..