Avatar billede edvardj Novice
21. december 2016 - 18:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

windows starter langsomt efter ny formatering

hejsa exp

jeg har lige formateret og installeret ny win 10 64 bit på min SSD harddisk
og den startede også fint op første gang og lynhurtigt
men efter opdateringer osv kommer problemet...

tænder pc, starter op, kommer til win logoet hvor den lille cirkel kører rundt ( l,oader går jeg ud fra ) og så lige pludselig bliver den mega langsom og går helt i stå.

jeg genstarter pc og i løbet af 15 sek er jeg inde på mit skrivebord

spørsmålet er hvad går galt/ eller kan være galt siden den nærmest går i stå første gang jeg starter op men er lyn hurtig anden gang ???

mvh

fadbamsendk
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2016 - 18:34 #1
Det kan være windows opdatering som har givet problemet. Du kan enten prøve, at slette den sidste opdatering, geninstallere uden at miste data, eller hvis du ikke selv har installeret så meget, formatere og lave en nyinstallation.
Ak-ja der er mange problemer med windows 10.
Avatar billede edvardj Novice
21. december 2016 - 19:40 #2
hvordan sletter jeg de sidste opdateringer
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2016 - 20:18 #3
Gå ind i kontrolpanelet, forneden under Fjern et program. Der er noget som hedder
Vis installerede opdateringer. - Fjern en opdatering.
Avatar billede edvardj Novice
22. december 2016 - 06:08 #4
Det er prøvet og det hjalp ikke
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2016 - 12:04 #5
Du kan forsøge med en reparation, men da windows er nyinstalleret, tror jeg, at det vil være både hurtigere og mere sikkert, at lave en ny installation.
Og helt fra bunden, vælg "Gem intet"
Avatar billede edvardj Novice
22. december 2016 - 12:22 #6
Ok det har jeg også tænkt på så det bliver nok løsningen
Men hvad går galt siden den bliver så sløv
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2016 - 13:00 #7
Jeg kan ikke svare andet end hvad jeg tror.  Windows opdatering bevirker koks i opstart, som så går galt. Windows eget system opdager fejlopstarten og retter det midlertidig, og næste opstart går bedre. Men fejlen gentages ved næste opstart og det hele gentager sig.
For et par år siden havde jeg en Asus bærbar som fik et opstarts problem.
Når den startede op stod der noget i retning af: Der fundet fejl, genstarter.
Og efter genstart kørte den godt nok. Forbandet irriterende. Jeg kunne ikke finde fejlen og lavede en ny, ren installation, som kørte som den skulle.
Det er derfor jeg foreslår det samme for r dig.
Jeg havde for øvrigt spørgsmålet inde, her på Eksperten, men uden held.