Avatar billede HaxCookiesDK Mester
25. december 2016 - 01:17 Der er 15 kommentarer

Bottleneck?

Jeg har læst at hvis CPU'en bruger 100%, så skal man have en ny CPU, for så laver den såkaldte "bottleneck".

i5-4670k@3.4 Ghz Quad Core
GTX 1060 6gb
16 gb RAM
MSI B85-G41

Jeg bruger 100% i csgo og bf1. Jeg får mindre fps end min vens og han har en dårligere pc.
Er der et bottleneck i mit system?
25. december 2016 - 02:08 #1
Ved ikke ligefrem om man skal have en ny cpu. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med en bottleneck. Dine komponenter matcher udmærket hinanden, men hvis dit cpu load konsekvent er 100% mens du spiller, så kan det godt være, at din cpu bottlenecker din gpu.
Hvordan er dine temps for GPU/CPU? Hvad har du af FPS? Og hvor stor belastning kører din GPU med mens du spiller?
25. december 2016 - 02:11 #2
Tror dog problemet ligger andetsteds, 4670´eren burde i hvert fald ikke bottlenecke et 1060.....
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
25. december 2016 - 02:23 #3
Kan det være køleren? Jeg har bare en Stock CPU cooler
25. december 2016 - 02:29 #4
Hvis det var din køler, ville du først og fremmest have problemer med dine temperaturer.
Hvad er dine idle/load temps. for din cpu ?

Er det kun når du spiller visse spil, at du når et load på 100% ? Er det et konsekvent 100% load, eller svinger det?
25. december 2016 - 02:35 #5
Note: Udviklere designer deres spilarkitektur således, at din cpu yder maksimalt når du spiller.
En bottleneck opstår, når en komponent holder en anden komponent tilbage ift. at yde maksimalt. Der vil næsten altid være en komponent der holder en anden tilbage i et pc build ved høje belastninger som gaming. En måde at afhjælpe det lidt kunne være at sætte alle gfx settings til max, for at prøve at flytte mere load fra cpu til gpu.
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
25. december 2016 - 02:42 #6
Jeg har ikke mulig for at være ved min pc i noget tid. Men minus ven pc som er ca. de samme specs kan nå op til 400 fps i csgo. Mens jeg kan kun nå op til 120 fps når jeg spiller DM i csgo.
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
25. december 2016 - 02:42 #7
Min* autocorrect :)
25. december 2016 - 02:53 #8
Har du v-sync slået til? Din FPS kan være låst til 120 så....
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
25. december 2016 - 12:23 #9
Jeg har g-sync på og min refreshrate er 144Hz. Men når jeg spiller i en bane for mig selv kan jeg komme op på 300 fps
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
25. december 2016 - 14:24 #10
Jeg fandt denne video: https://www.youtube.com/watch?v=piiIMKgm4zY

Hvordan får han flere fps end jeg gør?
25. december 2016 - 21:20 #11
Har du prøvet: "+mat_queue_mode -2" ?
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
25. december 2016 - 21:32 #12
Ja. Jeg har set samtlige artikler og video om hvordan man får flere fps i csgo. Jeg har fået maks. 5 fps mere.
Avatar billede Just_Comboz Kanal Praktikant
12. februar 2018 - 12:36 #13
Hej, jeg er 10 år.
Jeg spiller csgo på en windows bærbar og jeg
fåer kun 23-25 fps?
Jeg syntes det er mærkeligt og træls.

Har i et råd?
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. februar 2018 - 12:57 #14
#13
Mit råd vil väre at oprette en ny tråd herinde. Der kunne du passende skrive specs på din laptop. På den måde vil du nok få större response end at skrive i en over et år gammel tråd.

Og velkommen til eksperten.
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
12. februar 2018 - 13:10 #15
Det er nok en god idé. :)