Avatar billede netnissen5 Novice
07. januar 2017 - 16:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Genskabe Excel ark

Hej.

Jeg har været så uheldig at min USB Memory stick er helt død.
På denne lå et viktigt excel ark, som nu er væk.

Er der nogen måde at genskabe data fra den computer hvor dette excel ark har været åbnet på (min stationære computer), fra temp filer eller sådan noget ?? Jeg kører windows 8

Med Venlig Hilsen
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2017 - 20:05 #1
hvis du ikke har en backup, så har det ikke været vigtigt! Bare til info.

Men der er 100 ting, der kan gå galt - se https://www.google.dk/search?q=repair+usb+stick
får du en fejlmelding når usb sætte i pc? eller når du med stifinder prøver at læse det?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2017 - 20:09 #2
Hvis din pc er med en windows-konto, så kan du være heldig, at der er en kopi et sted i din onedrive-mappe på nettet. tjek https://onedrive.live.com log ind med din windows-konto, og se om filen ligger derinde.
Avatar billede netnissen5 Novice
07. januar 2017 - 20:42 #3
Tingene bliver desværre først vigtige når de er væk, øv øv. Men når det er sagt kikker jeg også ind i en NAS med "backup" nu !!! Nogen gode forslag ?

Jeg har desværre prøvet alt i forbindelse med at få liv i stick'en igen. Uden held :-(

Onedrive havde ikke noget lageret.

Andre forslag er velkomne :-)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
07. januar 2017 - 23:37 #4
har du prøvet med et recovery program?
https://www.google.dk/#q=recovery+program
mvh Jan
Avatar billede netnissen5 Novice
07. januar 2017 - 23:43 #5
Hej Jan.

Ville gerne, men der er vel ikke noget der virker hvis man ikke skal se drevet ??

Mvh
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
08. januar 2017 - 12:40 #6
Har oplevet at få kontakt med et ikke synligt drev (i windows ) med et Linux baseret recovery program, så det er vel værd at prøve.
Avatar billede netnissen5 Novice
08. januar 2017 - 23:53 #7
Har desværre ikke Linux erfaring. :-(
Tror desværre jeg må indse data er tabt, og lære at lave backup en anden gang !!!

Har kik på en Synology DiskStation DS216 for at undgå lignende situation i fremtiden.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
09. januar 2017 - 12:07 #8