Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
14. januar 2017 - 12:29 Der er 6 kommentarer

Hjælpe til at installere udviklings maskine

Hej
Jeg har i dag en udviklings maskine med nedestående installeret. Når jeg skal arbejde med Excel version 2013 xlsx i udviklingsværktøjerne, så får jeg følgende fejl: 'Microsoft.ACE.OLEDB.12.0'. Jeg har prøvet at installere Access Database Engine 2010 Redistributable både 32 og 64 Bit, men det retter ikke fejlen. Hvad gør jeg så???

Det med ACE.OLEDB driveren og at jeg kan se, at der ligger flere versioner af programmerne overvejer jeg, at starte helt forfra. Hvordan installere jeg nedestående programmer i en 64 Bit version uden, at der kommer til at ligge flere version er f.eks. SQL-serveren? Og hvordan sikre jeg mig, at ACE.OLEDB driveren bliver installeret korrekt?

Jeg vil godt have installeret en udvikling maskine
Windows 7 Pro 64 Bit
Microsoft Office 2013, 64 Bit

Microsoft SQL Server 2014 Express (med sql management studio)
Visual Studio 2015 (Community)
SQL Server Data Tools ? Business Intelligence

(Udviklingsprogrammerne skulle være 64 Bit)
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2017 - 13:23 #1
min erfaring gik hen og blev, at den gratis SQL server ikke virkede sammen med den gratis Visual Studio, men kun med den fulde version. (betalt)
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
14. januar 2017 - 15:53 #2
Problemet er vel, at jeg ikke får lov til at installere ACE.OLEDB driveren. Hvis jeg prøver at installere 64 Bit versionen får jeg en fejlmeddelelse. Det samme sker, når jeg prøver med 32 Bit versionen.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2017 - 04:51 #3

så får jeg følgende fejl: 'Microsoft.ACE.OLEDB.12.0'

Den maa da skrive mere end det.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
16. januar 2017 - 18:24 #4
Jeg går efter en frisk installation, da der er forskellige ting som driller på min maskine.

Når jeg kigger under "Programmer og funktioner", så kan jeg se, at der ligger forskelle SQL servere komponenter. Det er SQL 2008, SQL 2012, SQL 2014 og SQL 2016. Er det nødvendig, er det ikke muligt, at køre kun med SQL 2014 på nedestående, så man undgå program konflikter? ?

Jeg vil bare have følgende installeret:
Microsoft SQL Server 2014 Express (med sql management studio)
Visual Studio 2015 (Community)
SQL Server Data Tools - Business Intelligence
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2017 - 02:16 #5
Umiddelbart vil jeg tro at du bare kan installere dem. Ihvertfald de to foerste / den sidste kender jeg ikke.

Jeg har de foerste to installeret (dog aeldre SQL Server version). Ingen problemer med min brug.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
17. januar 2017 - 14:03 #6
OK. Jeg prøver ved lejlighed en ny installation.