Avatar billede skoop Praktikant
24. januar 2017 - 01:03 Der er 3 kommentarer

Chromeast discovery

Jeg har nu i noget tid selv gået og tænkt over hvordan f.eks. et chromecast som ikke er sat op endnu bliver fundet automatisk af din android telefon?

Kigger Google home app'en simpelthen bare efter et wifi som hedder noget bestemt. Tester den noget via Wifi direct?!? eller noget helt tredje.

Nogle som har et godt bud?
Avatar billede nopsen Ekspert
24. januar 2017 - 05:27 #1
når du sætter din chromecast i dit tv, udsender den automatisk et signal om at den nu eksisterer på dit netværk.
På samme måde som din trådløse router står og udsender sit navn, så du kan finde det med dine enheder.
når din chromecast er forbundet med din router, en den automatisk en enhed, som alle andre forbundne enheder på samme netværk kan se.
giver det mening? :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 08:25 #2
når du sætter din chromecast ind i din tv, opretter den sin egen netværk, som du forbinder dig til ved hjælp af appen og den kode der står på tvet - derefter kan du sætte din chromecast op på dit eget netværk, hvor du så kan finde den ved hjælp af alle andre dimser på dit netværk;
derudover stråler casten stadigvæk sit eget netværk som du kan forbinde dig til (der kommer en kode på skærmen som du skal indtaste pga. sikkerheden) - men det kan slås fra
Avatar billede skoop Praktikant
24. januar 2017 - 12:37 #3
Tak Thomas, men jeg mente nu lidt mere teknisk end det med fokus på hvilken protokoller der bliver brugt til at lave den første discovery af chromecast før den kommer på ens eget WiFi.
Efter cadted er kommet på ens eget WiFi bruger den nemlig bare en avahi service.