Avatar billede Emilkhh Praktikant
26. januar 2017 - 11:56 Der er 7 kommentarer

eGPU til bærbar?

Hej :)

Jeg vil gerne have upgraderet min bærbars grafikkort og umiddelbart kan det ikke lige lade sig gøre da den er loddet. Derfor har jeg været på udkig efter en anden løsning. Jeg har set at der er firmaer som Alienware, Razer osv der laver sådan nogle løsninger f.eks "Razer Core" Men den er vidst stadig i "beta" og skulle vidst også være ret så dyr samtidig med at den skulle være bedst sammen med en razer bærbar. Derfor vil jeg hører om der er nogle der ved om der eksistere noget a la "Razer Core" der bare skal være universal og ikke lige så dyr?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2017 - 13:43 #1
Glem det - det handler om teknik for teknikkens skyld.

Hvis du absolut SKAL spille noget 3D-tungt på en laptop, giver det nok mere mening at sætte pengene i en frisk laptop.

Med det sagt, så er økonomien noget bedre i en stationær gamer-kværn, hvor du netop kan nøjes med at opgradere de komponenter, der er ved at blive lidt triste.
Bygger du den så på iTX er den også til at tage med til LAN, hvis man er til den slags.
Avatar billede Emilkhh Praktikant
26. januar 2017 - 13:51 #2
Ved bare at jeg skal ud at ofre mange tusinder kroner på en ny og bedre bærbar. Så hellere bruge et par tusinder på noget hvor jeg kan skifte grafikkortet og stadig er ret mobil. Ved godt det vil være klart mere optimalt at have en stationær til gaming men syntes sgu også det er ret så besværligt at slæbe rundt på hvis man skal hen til vennerne. :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2017 - 14:22 #3
Hvis du snakker noget i retning af Razer Core, så er "tommelfinger-prisen" vel $500,-US (en US-dollar bliver ca. DKr 10,- med moms, told o.s.v.) og et kort til min. 3.000,- oveni, synes jeg umiddelbart det er urimeligt svært at få regnestykket til at hænge sammen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2017 - 14:39 #4
...åh jo, så skal din laptop for resten også lige have en Thunderbolt 3 port til den.
Avatar billede Emilkhh Praktikant
26. januar 2017 - 15:54 #5
Men ved du om der er et billigere alternativ til Razer Core? Thunderbolt 3 port er det ikke det samme som en usb C?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2017 - 16:31 #6
Som jeg lige forstår det, kan du benytte en USB-enhed i en Thunderbolt-port men ikke omvendt:

https://www.cnet.com/how-to/usb-type-c-thunderbolt-3-one-cable-to-connect-them-all/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2017 - 16:34 #7
Jeg kender ikke til alternativer til den (endnu), da den vel stadig er temmelig "cutting edge", hvad jo også signaleres med portvalg, pris og tilgængelighed.