Avatar billede stig3 Mester
28. januar 2017 - 18:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth Windows 7

Hej

Jeg har lige købt et nyt headset som skal connecte med bluetooth til min PC.
Windows 7

Men nu kan jeg ikke finde bluetooth på min stationære PC.
Ikonet er ikke i system tray og kommer heller ikke når jeg starter "Bluetooth Support Service" i services.

Der er heller ikke noget med bluetooth i Device manager.

Så nu kommer mit dumme spørgsmål:
Er det muligt at min computer ikke understøtter bluetooth ?
Og i givet fald, hvordan ser man det ?
Avatar billede rasmuso Seniormester
28. januar 2017 - 19:38 #1
Hej Stig3
Du skal oplyse fabrikat & modelnummer, ellers kan du ikke få hjælp!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2017 - 22:45 #2
Der er sikkert ikke BlueTooth i din PC endnu - du skal have fat i en BlueTooth-dongle til den: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/bluetooth-dongle.aspx
Avatar billede posten Ekspert
29. januar 2017 - 10:40 #3
så er det jo også hvad "slags" blue tooth der skal bruges har hørt min. 4 forskellige
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 10:48 #4
Vrøvl - hvornår har du sidst hørt om en enhed være konstrueret til en specifik "type" BlueTooth? Mareridt for laptop-ejere.... ;-)
Nej, de er ret enige om, hvad BlueTooth er i dag.
Avatar billede posten Ekspert
29. januar 2017 - 11:02 #5
hvorfor kan min nokia C2-01 IKKE "snakke" sammen med en iphone der var 3 forskellige de var på trådløs internet med blue Tooth slået til som synlig jeg fandt ingen af dem
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 11:37 #6
Uden at formærme nogen, så er den 6 år gammel og der er alt andet lige sket en del siden da. BlueTooth er ret homogent i dag.
Avatar billede posten Ekspert
29. januar 2017 - 11:41 #7
hvorfor hedder de så fra nr 1 op til 4 ?? der burde være en grund til det mit gæt er en der hedder 1.1 snakker sammen en der hedder 1.1 og en der er 4.0 snakker sammen med en 4.0
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 11:50 #8
Nej, nyeste er bagud-kompatibel.
Avatar billede posten Ekspert
29. januar 2017 - 11:55 #9
hvorfor kan min mobil (ved ikke hvad nr. den har i bluTooth) så ikke snakke sammen med en iphone ??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 12:09 #10
Et gæt kunne være, at din Nokia forsøger at starte forbindelsen, og derfor ikke "mødes" korrekt.
Her snakker vi om et spritnyt headset, der blot skal have en tidssvarende BlueTooth-dongle at snakke med.
Skal vi ikke lade trådstarter få stafetten, så vi i stedet kan høre, om han har fået tingene til at snakke sammen?
Avatar billede stig3 Mester
29. januar 2017 - 12:11 #11
Anyway, købte en bluetooth adapter i dag.
Har sat den i, installeret og genstartet.
Nu kan jeg søger efter bluetooth devices, men den finder ikke mit headset (Sony MDR 1000x)

Jeg har søgt på sony's side, men der er ingen drivere til download for headsettet.

Så jeg fandt denne guide på deres side:
http://helpguide.sony.net/mdr/1000x/v1/en/contents/TP0001177543.html

Prerequisite er blandt andet at:
Your computer has a BLUETOOTH function that supports music playback connections (A2DP).

Hvad betyder det ?

Den adapter jeg har er en Belkin bluetooth v4.0 adapter og den installerede uden at fejle.

Det skal siges at når jeg søger kan den godt finde mine andre bluetooth enheder og

Min iphone kan derimod godt finde headsettet og virker fint.
Men min ipad kanheller ikke se headsettet.
Jeg er forvirret :-)

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede stig3 Mester
29. januar 2017 - 22:10 #12
Fandt ud af at knappen til at parre skal holdes inde 7 sekunder.
Så kunne jeg finde headsettet.

Lukker tråden.

Tak for hjælpen