Avatar billede Thea.Klett Praktikant
30. januar 2017 - 13:26 Der er 3 kommentarer

Kampagne ideer til at stoppe affaldsdumpning

Hej alle

I forbindelse med en afsluttende projekt-eksamen, skal jeg lave en fiktiv kampagne imod at smide plastik og mere generelt affald i naturen.

Vi har valgt at arbejde med det affald der kommer fra 7-eleven og vi skal nu finde på et slogan og en måde at føre en kampagne på. Vores målgruppe er unge på 15 til 20 år som ikke har indblik i de skader affald kan have på miljøet

Alle forslag tages imod :D
på forhånd tak :)
30. januar 2017 - 16:09 #1
HEJ,

Min første ide var noget i stil med

IF YOU  WANNA GO TO HEAVEN
DON'T BUY PLASTIC FROM 7-ELEVEN ...

Lidt "platfodet" - JA, men i det mindste en ide. Brug rimet til noget mere konstruktivt

Kristian
Avatar billede jernrosen3 Forsker
30. januar 2017 - 17:20 #2
"Vi har valgt at arbejde med det affald der kommer fra 7-eleven"

Øhhhh - hvorfor specifikt 7-eleven ?

Der er vel mange andre kæders forbrugere, der smider om sig med plastic og affald i naturen?

ÆDER DU EN MACD? - SÅ ÆDER DU JORDENS OVERLEVELSE!
KØBER DU EKSTRABLADET? - SÅ GIVER DU KØB PÅ VERDEN!
IKEA! - NOGET AT VÆRE KEDE AF!
ALT FRA HARALD NYBORG ER SUNDHEDSSKADELIGT - PERIOD!
BILTEMA ER VERDENS UNDERGANG! PIS OG PLASTIC I MASSEVIS!
7-ELEVEN - DIREKTE NEDTUR FRA HEAVEN!

Jeg synes det er lidt unuanceret at angribe 7-elendig for plastic i naturen.
Vi bidrager - alle! - til forureningen af vores verden, med morgenmad i plasticposer - med grønt og kød og brød og chokolade og elpærer og ...... og .......

Altsammen er det pakket i natur-fjendlig plastik - og allesammen smider vi - sommetider - et lille cigaretskod - eller et låg fra en oksekødspakke - eller et stykke tyggegummi-papir ( -plastic )!

Mit formål med denne svada er:

Gå hellere efter forbrugerens samvittighed - end efter forretningen!

Lav slogans som :

7-eleven skifter til papir - vi har brug for verden så ren som muligt!
MacDonald laver nu service, du kan spise!
Biltema - natursikker emballage er vejen frem!

Mvh Jens
12. oktober 2020 - 13:57 #3
Jeg kan anbefale at tage en snak med nogle professionelle, som evt. kan hjælpe dig lidt på vej. Det kunne eksempelvis være med et produktionsselskab eller Reklamebureau, hvis du ikke selv kender nogen, så kan jeg anbefale https://wasabifilm.dk/