Avatar billede NielsErikP Mester
09. februar 2017 - 22:42 Der er 2 kommentarer

Current Location kontra IP Location

Hej Eksperter.
Min IPHONE køre med to forskellige ip adresser hhv. en 213.xxx.xxx.xxx og en 192.xxx.xxx.xxx...
Tracker jeg disse til fældigt faldene Ip Adresser via en Geo Location... befinder jeg mig hhv. omkring Roskilde fjord, nede midt i odense, et sted i vejle og i Viborg et sted....
Selvom jeg sidder her midt i midt Jylland.
Er der nogen der kan forklare fænomenet??
På Forhånd Tak :-)
Avatar billede Nina Forsker
10. februar 2017 - 09:39 #1
Hej Niels,

Grunden til du ikke kan "tracke" dig selv igennem de to ip adresser du har på din iPhone er nok grundet noget NAT samt de offentlige IP-adresser du benytter ud af til er til dine udbyder hvor du nok kan finde deres location.

Grunden til din udbyder benytter NAT er fordi der er mangel på offentlige IPv4 adresser, og derfor kan hvert enkelte person ikke få en unik IPv4 adresse medmindre de har lyst til at betale ekstra for det, for evt. hjemmesider, server m.m men som normal borger er dette ikke et behov og derfor grunden til du ikke kan finde din egen location via tracking.

Håber du forstod min forklaring, :)

Mvh. Nina
Avatar billede NielsErikP Mester
18. februar 2017 - 12:08 #2
Hej Nina...
Tak for dit svar.. Og jow jeg forstod godt din forklaring.
Men tror Vi er ude i noget ldt mere omfattende her.
Men tak for buddet :-)