Avatar billede Kentoi Seniormester
10. februar 2017 - 08:34 Der er 1 kommentar

Hentning af oplysninger via IE

Hejsa.
Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har en function som henter "Shipping Date" fra en hjemmeside. Hjemmesiden har nu ændret sig og jeg får ikke fat i de metadata. Er der een her der sådan lige kunne tilrette den så det kommer til at passe, så vil jeg være taknemlig. I gamle dage var oplysningen på samme linie, men nu er det jeg vil have fat i, på næste linie.

Hjemmesiden er:
http://www.dell.com/support/home/us/en/04/product-support/servicetag/gs1vn12/configuration

Function GetShipDate(strServiceTag)
    Dim colMatches, objMatch,objIE, strInnerText, objRegExp
    Set objIE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
    With objIE
        .Navigate "http://www.dell.com/support/home/us/en/04/product-support/servicetag/"  & strServiceTag & "/configuration"
        .Visible = 1
    End With
    Do Until Not objIE.Busy
        WScript.Sleep 100
    Loop

    strInnerText = objIE.Document.Body.InnerText

    Set objRegExp = New RegExp
    With objRegExp
        .IgnoreCase = True
        .Global = False
        .Pattern = "Afsendelsesdato: *(\d{1,2}/\d{1,2}/\d{4})"
    End With

    Set colMatches = objRegExp.Execute(strInnerText)
    For Each objMatch in colMatches
        GetShipDate = objMatch.SubMatches(0)
    Next

    objIE.Quit
    Set objIE = Nothing
    Set objRegExp = Nothing
    Set colMatches = Nothing
End Function

P.S.
Når jeg laver en PREVIEW af mit spørgsmål, så forstår jeg ikke hvorfor at der er en backslash foran anførelsestegnet. Det skal altså ikke med, men jeg håber at I kan gennemskue hvad jeg mener.
Avatar billede Kentoi Seniormester
10. februar 2017 - 08:34 #1
Øhh, bare glem min P.S. :)