Avatar billede jesperodde Mester
10. februar 2017 - 14:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gammelt word

Jeg har en ret arkæologisk udfordring: Jeg har fundet nogle Word dokumenter, der er 20 år gamle - er der andre muligheder end notesblok, som ikke er særlig smart til formålet? Min Word 2007 kan intet stille op.
Man skulle tro, at MS havde lavet et værktøj til formålet..
Mvh Jesper
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2017 - 14:19 #1
Jeg mener wordpad kan klare det.
Avatar billede jesperodde Mester
10. februar 2017 - 14:30 #2
Desværre nej, har prøvet Wordpad. Det jeg får når jeg vil åbne i Word er:

Denne fejl forekommer, hvis du prøver at åbne et Microsoft Office-dokument, og dokumentets filtype er blokeret af en politikindstilling i registreringsdatabasen. Som en hjælp til at sikre computeren, har Microsoft eller computerens administrator implementeret en politikindstilling i registreringsdatabasen, der forhindrer, at denne filtype åbnes.
Hvis du vil åbne dokumenter med denne filtype, skal du deaktivere politikindstillingen i registreringsdatabasen. Du kan finde flere oplysninger i Microsoft Knowledge Base-artiklen 922850.

Har prøvet hele turen, men ikke fundet løsningen...
Avatar billede ebea Ekspert
10. februar 2017 - 14:44 #3
Du kan downloade en ældre version af Wordperfect, og åbne den i det program. Jeg ved ikke helt, om nyeste versioner af Wordperfect kan åbne den, men ældre kan.
Men prøv at downloade en gratis version, og gi' det et forsøg.
Ellers har jeg et Link, til en meget tidlig version af programmet (men kører formentlig ikek på windows 10)
Avatar billede ebea Ekspert
10. februar 2017 - 14:50 #4
Du kan også prøve, at gå ind i Word, i "indstillinger", "Sikkerhedscenter", Vælg knappen "Indstillinger for Sikkerhedscenter", og derinde vælger du "Indstillinger for Filblokering", og så markerer du med et Flueben i de felter ud for dokumenter som du vil prøve med ;-)
Avatar billede jesperodde Mester
10. februar 2017 - 15:04 #5
Mange tak, men under "Indstillinger for Sikkerhedscenter" ligger der ingen "Indstillinger for Filblokering"...
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. februar 2017 - 15:05 #6
Indstillinger for filblokering findes ikke i Word 2007. Den er først med fra Word 2010.

I relation til Word 2007 skulle det kunne klares det ved ændre en indstilling i Registreringsdatabasen, så filerne kan åbnes.

Der er en dansk artikel fra Microsoft, som burde beskrive, hvordan det kan gøres,  men jeg kan se, at den nødvendige information mangler i den danske version:
https://support.microsoft.com/en-us/help/922849/opening-a-file-is-blocked-by-your-registry-policy-setting-or-file-block-settings-in-word

Her er link til den engelske version, som indeholder informationen, der forklarer, hvad du kan gøre:
https://support.microsoft.com/en-us/help/922849/opening-a-file-is-blocked-by-your-registry-policy-setting-or-file-block-settings-in-word
Avatar billede jesperodde Mester
10. februar 2017 - 15:28 #7
Tak! Kigger på det, men skal pakke sammen nu - god weekend til alle!!!
Avatar billede jesperodde Mester
11. februar 2017 - 09:08 #8
Linket var fint, Lene, den engelske version er ok, men den streng findes bare ikke i min reg.base... Sært, for der må da  være en registry policy setting / File Block setting et sted...
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. februar 2017 - 11:38 #9
Der er anvist tre forskellige metoder i artiklen. Dog ser det ud til, at linket vedr. metode 3 for Word 2007 fejler. Hvis intet af det fører til en brugbar løsning: Hvor mange dokumenter har du? Hvis det kun er nogle få stykker (f.eks. maks. 10), er du velkommen til at zippe dem og sende dem til mig. Så vil jeg prøve, om jeg kan åbne og gemme i Word 2010 eller senere version (LF [at] thedoctools.com).
Avatar billede jesperodde Mester
11. februar 2017 - 18:31 #10
Hej Lene
Jeg kopierede teksten ?trusted location files in Office 2007? ved det døde link og søgte i MS support, og fandt løsningen her:
https://support.office.com/da-DK/article/Oprette-fjerne-eller-redigere-en-placering-til-dine-filer-der-er-tillid-til-f5151879-25ea-4998-80a5-4208b3540a62

Word-indstillinger, sikkerhed, placeringer du har tillid til. Og tilføjede et nyt bibliotek.
Nu åbnes de alle. Uden noget bøvl med regedit?
Tak for din assistance ? god weekend!
Jesper
Avatar billede jesperodde Mester
11. februar 2017 - 18:33 #11
Sjovt som den ændrer alle mulige tegn til "?"
Fx bindestreg - og tre punktummer...