Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2017 - 21:57 Der er 8 kommentarer

Fra Windows 8 til 8.1

Jeg har måttet genindstallerer windows frå D:Recover og dermed er den nulstillet til fabriksindstilling
Jeg vil gerne tilbage til Windows 8.1
Har hentet værktøj til install af 8,1, men er nu i tvivl om den skal bruge ny kode og om jeg skal betale for dens brug efter install

Computeren har kørt 8.1 inden den gik ned- og er aktiveret
ver. 10 har også været installeret men er slettet igen og er ikke sikker på om den er aktiveret
er det ikke i bios man kan se det og hvordan gør man det ?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
11. februar 2017 - 22:07 #1
>er det ikke i bios man kan se det og hvordan gør man det ?
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1015578?k=8248709
Avatar billede posten Ekspert
11. februar 2017 - 22:21 #2
du kan køre service pakke 1 når du har en microsoft konto
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2017 - 01:36 #3
Avatar billede posten Ekspert
12. februar 2017 - 02:56 #4
#3 ja og der står på siden du skal bruge din kode som der jo ikke er kendt
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2017 - 07:18 #5
8 og 8.1 bruger samme kode, da det ikke ses som en opgradering fra 8 til 8.1.
Jeg har selv på en pc der var blevet opgraderet til win 8 fra en XP installeret win 8.1 direkte og bare brugt Win 8 koden der fulgte med på skiven til denne opgraderings dvd.
Men har den også været opgraderet med den gratis win 10 da den var gratis, så er computeren registreret hos Microsoft, og du kan med denne registrering og den kode du har både køre med Windows 8 og 10 da aktiveringen er udført fra Windows 8 koden.
Har selv lige overtaget en pc fra som kortvarigt var oppe at køre win 10 da det var gratis. Da jeg så overtog den, puttede jeg win 10 installationsmedie i og installerede win 10 direkte. Ikke noget med at rulle tilbage og starte helt forfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2017 - 07:24 #6
Med hensyn til Win 8 medie man henter, så opdagede jeg her forleden dag, at man ikke kan springe trinnet med koden over som man jo kan både med Win 7 pro og med Win 10 pro. Derfor så skal man som @posten er inde på kende koden, eller også så bør man lave et image af den tilbagerullede recovery version der kører nu før man går i krig.
#5 Skal lige sige her at den pc jeg overtog, der har jeg Windows 8 opgraderings dvd med kode, så jeg altid kan komme tilbage dertil. Det er lidt mere bøvlet når det hele ligger på recovery partition som du har.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2017 - 07:31 #7
Belarc Advisor skulle fra et kørende system kunne udtage koden:
http://www.belarc.com/free_download.html
Den står et stykke nede på siden
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2017 - 07:32 #8
Og det er koden jeg mener når Belarc Advisor har scannet computeren.