Avatar billede delphiuser Mester
16. februar 2017 - 13:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

vil ikke opdatere via denne PDO forspørgelse.

Hej eksperter

Jeg er ved at prøve på at lave mit eget mvc fra bunden. Det er første gang og det virker so far. med undtagelse af en ting. Jeg kan ikke få den til at opdater min members tabel. Hvilket genere mig rigtig meget.

Jeg får denne fejlkode.

Array to string conversion in C:\wamp\www\jp-pro\models\members_model.php on line 36

her kommer hele functionen

function editSave($data) {
        $sth = $this->db->prepare("update cu_members
        set `firstname` = :firstname, `middlename` = :middlename, `lastname` = :lastname, `birthday` = :birthday, `status` = :status
        `code_lang` = :code_lang, `about` = :about, `worker` = :worker where member_id = :mid");
        $sth->execute(array(
            ':mid' => $data['mid'],
            ':firstname' => $data['firstname'],
            ':middlename' => $data['middlename'],
            ':lastname' => $data['lastname'],
            ':birthday' => $data['birthday'],
            ':status' => $data['status'],
            ':code_lang' => $data['code_lang'],
            ':about' => $data['about'],
            ':worker' => $data['worker']
        )) or die($sth->errorInfo(). $sth->errorCode());
}

Den fejler i min $sth->execute(array()); og jeg kan simpelt hen ikke finde ud af hvad der er galt. hvis i har brug for mere kode må i sige til
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2017 - 13:53 #1
Mangler der ikke et komma i:

`status` = :status
        `code_lang` = :code_lang,

(ikke sikker det har noget med fejlen at goere, men ...)
Avatar billede delphiuser Mester
16. februar 2017 - 14:00 #2
arne_v Tak for den. Nu har jeg siddet og gloet mig blind på den linie i lang tid.
nu virker det som det skal