Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2017 - 17:11 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Pille lyd ud ag DR Bonanza

DR Bonanza har en gammel juleserie "Hollo det er jul"
Der et børnekor som synger en sang, som jeg gerne vil gemme.
Er der et optage program, som jeg kan starte, når sangen begynder og der
efter  slukke?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2017 - 17:18 #1
https://audacity.da.softonic.com/ skal kunne - det kan fange alt, der kommer ud via dit lydkort. Men spørg ikke mig om hvordan det indstilles.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2017 - 17:24 #2
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2017 - 17:25 #3
Ja det er der. Der findes faktisk flere.
NCH Software laver et program der hedder SoundTap Audio Recorder. Der er bare lige det ved dette program at det påvirker CPU´en så denne konstant kører med et forbrug på ca. 25 til 30 %, lige så snart det er installeret.
Et andet og bedre program er Streaming Audio Recorder fra APOWERSONT LIMITED. Dette program påvirker næsten ikke CPU´forbruget.

  https://www.apowersoft.com/free-audio-recorder-online
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2017 - 17:32 #4
Jeg fik ikke med at programmet er meget simpelt at bruge  og det kommer ned i det ukomprimerede wav-format.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2017 - 18:14 #5
Takker jer alle for spændende indslag.
#1 Jeg prøver med audacity. Jeg har den faktisk, men havde glemt den, fordi jeg,uden held, prøvede at hive lyden ud af en youtube. Men det var fordi, youtube var mp4 og det det gik ikke.

#2 Jeg ser også på FreeSoundRecorder, sen om Kaspersky fjernede noget snavs,

#3 FOAR ser også lovende ud, så den må med.
Avatar billede tryltryl Juniormester
21. februar 2017 - 18:57 #6
Windows 10? Du kan bruge den indbyggede "stemmeoptager", hvis du aktiverer "stereo mix" i lydinstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2017 - 19:55 #7
audacity må jeg se nærmere på, det er noget af et "kringlet" program.

Free Online Audio Recorder fungerer kun online, når man downloader det er det desværre et betalings program.

FreeSoundRecorder ser ud til at optage, men der ingen afspildning lyd.

#6 Nej det er windows 8.1
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2017 - 20:50 #8
Avatar billede hemberg Forsker
22. februar 2017 - 06:37 #9
Hvis du sender et link kan jeg gøre det for dig.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 13:10 #10
#8 Jeg køber ikke så gerne et program jeg ikke kender, men tak for tippet.

#9 Tak for tilbuddet, men jeg vil gerne læse at gøre det selv.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2017 - 00:19 #11
Læse = lære. Mit svækkede syn gør mig snart til mester i slåfejl :-(
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2017 - 00:46 #12
Audacity. Jeg kan godt finde ud af, at optage fra lydfiler. Træk eller importer en fil.
Men jeg opgiver, at indspille fra Bonanza. Jeg tror slet ikke man kan.

Men tak til alle der har været med her :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2017 - 10:31 #13
Det kan godt lade sig gøre at optage både billede og lyd fra Bonanza :-)

http://audials.com/forum/index.php?page=Thread&threadID=12227
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2017 - 12:44 #14
#13 Tak, men det er jo et betalings program. Har du selv prøvet at optage fra Bonanza med det?
Det skal ikke forstås sådan at jeg nødig betaler for noget, det gør jeg gerne, hvis jeg "ved" at programmet er godt.
F.eks er jeg en af dem, som betaler både for Kaspersky og  Malwarebytes.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2017 - 13:15 #15
#14 Ja jeg har optaget flere programmer med Audials, og resultatet er blevet fint.
Jeg ved godt jeg glemte at understrege at det er et betalingsprogram.
Det er ikke et program jeg bruger særlig ofte, men det er meget rart at have, synes jeg, men det er jo helt op til den enkelte.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2017 - 15:09 #16
Ok Jeg prøver. Der er jo en prøveperiode. Melder tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2017 - 15:16 #17
Hov der er jo flere forskellige, hvilken bruger du? Audials one?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2017 - 18:06 #18
@ErikHG
Så har jeg købt Audials One 2017. Det var dyrt, 353 Kr, men jeg har undersøgt det først, og det kan faktisk trække Mp3 filer ud af en Mp4 video.
Så du skal have tak for din hjælp :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2017 - 18:21 #19
Det var så lidt :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2017 - 19:15 #20
Undskyld bommert med grøn stribe, det er selvfølgelig dig som skal have den.