Avatar billede ZeBa Ekspert
21. februar 2017 - 22:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke "se" mit eksterne drev

Windows 10
Skal flyve til Cuba om 5 timer og ville frygtelig gerne lave en sikkerhedskopi inden, men min pc kan ikke se mit eksterne drev, som ellers aldrig har giver problemer
Hjælp
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. februar 2017 - 22:11 #1
Har prøvet med mit andet eksterne drev. Det kan den heller ikke se.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2017 - 22:26 #2
1. Prøv om muligt med et andet USB kabel.
2. Tjek i "disk administrator" om du overhovedet får disken at se der - og tjek at der så ikke er sammenfaldende drevbogstaver. Skift i så fald drevbogstav (eks. 2 drev begge hedder D: eller E: - så vil kun det første være synligt)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2017 - 22:27 #3
3. Tjek i enheds håndteringen, om der er nogle "ukendte" enheder med gule trekanter ud for.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. februar 2017 - 22:39 #4
Hvad er disk administrator?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. februar 2017 - 22:42 #5
Fandt den. Der e en "Reserverer til system" på 290 MB - kunne godt være den
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. februar 2017 - 22:44 #6
Jeg kan få lov at skifte drevbogstav og sti. Men til hvad?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. februar 2017 - 22:46 #7
Nej, det passer ikke. Det er den, som der slet ikke står noget ved
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. februar 2017 - 22:58 #8
Nyt kabel hjælper ikke
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2017 - 23:24 #9
Den skal gerne optræde i sin helt egen linje. Hvis der ikke står noget ved den, er det fordi din PC ikke kan genkende det filsystem der er på den. Så skal du slette den, oprette en ny og formattere den, før du kan bruge den (højreklik på den).
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. februar 2017 - 23:30 #10
Hvad mener du med helt sin egen linie?
Der er 4 linier:
En der ikke står noget på - men længere henne "I orden (genoprettelsdespartition) - den passer i størrelse med mit drev
Og så
C
E
Reserveret til system
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. februar 2017 - 23:34 #11
Hvis jeg højreklikker kommer der bare "Hjælp"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2017 - 23:46 #12
Det lyder meget som om det er én og samme disk, bare de forskellige partitioner - den skal du endelig ikke pille ved.

Der skal være en "linje" for hver disk - som på dette billede, hvor der er 3: http://thenewtechnetwork.com/tntinfo/wp-content/uploads/sites/3/2013/07/Disk-Manager.jpg

Hvis ikke der er det, har PC´en slet ikke genkendt harddisken - så skal du i enhedshåndteringen...

Det er ikke en større ekstern harddisk, der kræver ekstern strømforsyning?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. februar 2017 - 23:49 #13
Nej, de er begge under 1 TB med ekstern.
Men jeg har ikke mere tid nu, skal i gang med at pakke og have en times søvn
men tak fordi du forsøgte :)