Avatar billede humlebien Novice
27. februar 2017 - 09:41 Der er 2 kommentarer

Infoskærm-system i Umbraco

Hej

Er der nogen, der har erfaring med at lave et infoskærmssystem i Umbraco?

Vi kunne godt tænke os, at info-systemet var tæt forbundet med vores hjemmeside (som ligger i Umbraco)
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2017 - 12:20 #1
Måske dette kunne bruges: https://github.com/os2display
Det er ikke umbraco, men det kunne ske der er nogle integrationer, så de alligevel kunne spille sammen.
Avatar billede amite Mester
10. marts 2017 - 21:07 #2
Som certificeret Umbraco udvikler, kan jeg kun tale for at lave det i Umbraco. I ville sagtens kunne få nogle synergi gevinster ved f.eks. at hive seneste nyhed fra hjemmesiden ind på infoskærmen osv. Men det skal selvfølgelig også give mening. Udviklingstiden er relativt lang i Umbraco, da alt skal laves fra bunden. Men så får man det også præcist som man vil ha' det - hvilket er en af styrkerne ved netop Umbraco.

Rent teknisk er Umbraco bare en CMS'ificeret udvikler platform. Man kan lave hvad man har lyst til. Og ja. Det kunne sagtens være oplagt at bruge det, hvis jeres hjemmesiden allerede ligger deri.

Jeg ville nok starte med at finde en nedfælde præcist hvad jeg ønskede at infoskærmen skulle vise. Derefter ville jeg overveje om det, baseret på min kravsspec, bringer stor værdi at have den liggende sammen med hjemmesiden i Umbraco (med andre ord, skal jeg bruge informationer som jeg så allerede har tilgængelige fra hjemmesiden). Såfremt det er tilfældet, vil jeg finde en HTML template som matchede mine krav til både funktion og design. Derefter er det bare at kaste template og ønsker efter dine udviklere, som så skal bruge 50+ timer for at udvikle det.