Avatar billede Ronny85 Praktikant
28. februar 2017 - 06:15 Der er 7 kommentarer

Jensen 3000DG

Hej alle sammen
Jeg har købt denne her http://www.jensenofscandinavia.com/en/product/jensen-airlink-3000dg-v3/
Problemet er, at den er virkelig langsom(jeg har 100/10) og nogle gange på 2,4 bånd, viser den 32 mb download, og andre gange 0,9 mb. og det samme med uplorden.
5 ghz er også sådan. Jeg har skiftet kanal, sat den på auto, slået wwm fra(den funtion med multimedia) osv, ingen hjælper
Kan det være kablet som skal udskiftes(6cat har jeg liggende, og det kabel jeg bruger nu, har jeg ingen dataer på)
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede INK Ekspert
28. februar 2017 - 06:53 #1
Hvad er den tilsluttet og hvordan?
Har du fiber, coax, telefon eller mobil internet? Hvilken leverandør?
Kan du måle hastighed og stabilitet uden router?
Har du en router fra leverandøren også?
Fortæl lidt mere, så vi hjælpe dig.
Avatar billede Ronny85 Praktikant
28. februar 2017 - 07:23 #2
Hej
Jeg er udstationeret i Sverige lige nu, og vi bruger Bahnhof(isp)
Det er fiber jeg har og hvis jeg slutter Ethernet kablet direkte til stikket så får jeg sov lovet(100/10)
Avatar billede INK Ekspert
28. februar 2017 - 07:43 #3
Har du en fiberboks eller router fra leverandøren? Har du 2 routere i serie? I så fald skal dhcp serveren slås fra i den ene.
Avatar billede INK Ekspert
28. februar 2017 - 07:50 #4
Ifølge beskrivelsen skulle der side en medieomvandlare som første enhed i huset.
Jeg ved ikke om den ud over konvertering fra lyssignal til elektrisk signal også fungerer som dhcp server? Da din pc virker direkte på denne tilslutning, så kunne det tyde på dette.
Prøv at slå dhcp serveren fra på din Jensen-router og se om det virker.
Avatar billede Ronny85 Praktikant
28. februar 2017 - 12:52 #5
Hej igen
Nej jeg jeg har kun 1 router. Altså kabelbfra stik til router
Avatar billede INK Ekspert
28. februar 2017 - 20:40 #6
Jeg har læst Bahnhofs hjemmesider og beskrivelser af fiber. Kablet mellem stikket og din router skal selvfølgelig være i orden, men hvis det samme kabel kan give hastigheden ved direkte opkobling, er det nok ikke der problemet ligger.
Det tyder altså på fejl på routeren! Har du mulighed for at prøve med en anden router?
Avatar billede Ronny85 Praktikant
28. februar 2017 - 20:52 #7
Jeg prøver lige en anden router og vender tilbage