Avatar billede steen_hansen Forsker
03. marts 2017 - 11:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flyt elementer

Jeg vil gerne lave noget træk og slip af elementer fra én kategori til en anden. Dvs. hvis jeg med musen flytter et element (grafik, en knap med tekst på) fra kategori 1 til 10, skal det også opdateres i databasen. Men jeg har brug for hjælp til at komme i gang.

Info: Jeg scripter gerne i ASP og benytter MwSQL.
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. marts 2017 - 11:55 #1
MwSQL, som vi i daglig tale kalder for MySQL :)
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2017 - 12:04 #2
I Java??
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. marts 2017 - 12:14 #3
Sorry, forkert kategori?
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2017 - 13:26 #4
Det ved jeg ikke - men tænkte at javascript var lidt mere oplagt. Eller en endnu mere simpel løsning i form af en multiple select.
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. marts 2017 - 14:03 #5
Jeg troede ikke man kunne lave det med JavaScript. Men man skal inde i det "vindue" man arbejder i, kunne flytte rundt. Det hele skal jo foregå der. Det gør man da med Java, gør man ikke?
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. marts 2017 - 14:06 #6
Multiple Select?
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. marts 2017 - 14:07 #7
Man skal med musen kunne trække elementet fra en kategori til en anden. Jeg har aldrig set tilsvarende lavet i JavaScript.
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2017 - 15:19 #8
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. marts 2017 - 18:13 #9
Det er lige nøjagtigt dette jeg efterlyser. Eksemplet, hvor der står:

"By default, dropping an element outside of any known containers will keep the element in the last place it went over. You can make elements go back to origin if they're dropped outside of known containers, too."

Jeg har en almindelig HTML side, hvor jeg har benyttet

    <form name="frmSetStaus" action="/..........asp?user=XXXXX" style="margin-bottom: 25px;" method="post">
        <div class="divLeftRadio"><input type="radio" name="newstatus" tabindex="0" value=15></div>
        <div class="divRightRadio">Valg 1</div>
        <div class="clearBoth"></div>
        <div class="divLeftRadio"><input type="radio" name="newstatus" tabindex="2" value=2></div>
        <div class="divRightRadio">Valg 2</div>
        <div class="clearBoth"></div>

        osv

    </form>

Øverst i dokumentet laver jeg lidt SQL:

SQL = "UPDATE [tabelnavn] ........."

Jeg har 16 forskellige kategorier at vælge imellem ekskl. standardkategorien. Dvs. 17 kategorier i alt. Dvs. jeg skal have lavet 17 containers i alt. Men jeg synes ikke jeg kan se noget om containers.

1. Hvordan laver jeg en container?
2. Hvordan updater jeg i databasen ved denne metode?
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. marts 2017 - 19:42 #10
Jeg lukker spørgsmålet. Jeg vil lave nogle buttons i stedet, som ved et tryk foretager valget :) Tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2017 - 19:46 #11
En container er bare et passende html-element, fx en div.

dragula har nogle forskellige events du kan lytte på - https://github.com/bevacqua/dragula#drakeon-events - og når en passende event bliver kørt må du vha AJAX kalde en asp-side, hvor din update bliver kørt.