Avatar billede richardjensen Seniormester
03. marts 2017 - 14:52 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Flytning af mails fra yousee-mail

Efter overgangen fra TDC til Yousee, har jeg brugt yousee-mail.
Jeg er usikker på, hvor mine mails lagres fysisk, -kan ikke finde dem på harddisken, - og kan derfor ikke flytte dem (fx. i årgange ). Er det muligt ?
I grunden er jeg ikke tilfreds med youseemail , -
hvilket andet mailprg  er at foretrække ?
Avatar billede INK Ekspert
03. marts 2017 - 16:32 #1
Når du siger du bruger YouSee-mail, betyder det så webmail, dvs. du ser mails i en browser som Internet Explorer, Edge, Firefox eller Google Chrome?
Hvis ja, så ligger dine mails kun på serveren hos YouSee. Her kan du godt lave arkivmapper og sortere mails, men der er en total grænse på 1 GB eller 1000 mails pr. mappe.
Hvis du derimod ønsker dine mails på din PC, så skal du installere en mailklient. I Windows10 er den indbygget, mens du for andre skal installere. Jeg ville anbefale Thunderbird, der er gratis. Har du den store Officepakke, kan du også bruge Outlook.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2017 - 19:30 #2
Jeg er enig i brug af Thunderbird.
Synes selv den har bedre layout end MS Outlook. Den minder en smule om den gamle Outlook Express som xp brugte. I Thunderbird er der dog vist en kalender på som jeg ikke mener Outlook Express havde.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. marts 2017 - 20:35 #3
Hvis du har office pakken med Outlook kan du oprette en Yousee Mail på din Pc-
https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/youseemailsupport.ashx?la=en
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. marts 2017 - 21:16 #4
#1 - Det er webmail
#2 - Har tidligere brugt outlook express
#3 - Jeg har open office.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2017 - 21:24 #5
#4 Bruger selv webmail fra TDC normalt. Kun når jeg sender vedhæftede billeder, så bruger jeg Thunderbird, som er meget smartere at gøre det med. Den foreslår automatisk at ændre størrelsen  på billedet så det passer i mailen.
Du har markeret dit indlæg #4 som løsning, hvilket jeg ser som værende noget mystisk når jeg læser indhold i det indlæg.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. marts 2017 - 21:32 #6
Når man sender billeder som vedhæftet fil med Outlook Hvorfor skulle de så ændres i størrelse??
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2017 - 06:57 #7
Hej Poko1. Ved ikke om din kommentar var til mig?
Jeg bruger ikke MS Outlook og kommer ikke til at gøre det.
Jeg sender ind imellem en del billeder til mit firma. Beholdes de i det format som de er taget med, så kommer billeder ikke med i mail pga. den samlede størrelse på mailen bliver for stor. Og i stedet for at bruge et billed program til at gøre dem mindre, så  foreslår Thunderbird en størrelse der gør at alle billeder kommer med :-)
Det er mere enkelt for mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2017 - 13:05 #8
Både ja og nej men jeg ville blot fremhæve at jeg foretrækker at sende mine Billeder i Fuld format i mit tilfælde Marine Billeder i 24 Mega Pixel.
for at undgå at miste detaljer!
https://billedeupload.dk/images/75162.png

http://www.marinetraffic.com/dk/ais/home/centerx:10/centery:56/zoom:10
Avatar billede richardjensen Seniormester
13. marts 2017 - 11:51 #9
>Poko1, Det var dit indlæg som fik mig til  'trin-for trin-nærlæsning' -
og så lykkedes (vistnok ?) - jeg fik i hvert fald lavet den obligatoriske test -
og derefter en STOR dynge post.
Tak for hjælpen
Avatar billede poko1 Ekspert
13. marts 2017 - 12:26 #10
Så var det sandeligt godt du kunne markere dig selv som problemknuseren lol
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2017 - 19:38 #11
#10 Ja det er godt klaret at han gør det endda 2 gange. Gjorde det også i #4 da han lagde det indlæg ind ;-)
Avatar billede richardjensen Seniormester
18. marts 2017 - 09:39 #12
Til Poko1 / 220661 + evt.  flere : Jeg er først nu blevet opmærksom på, at jeg har lavet en bommert ved at markere indlæg som løsning, og derved måske træde nogens ære for nær.
Det var absolut ikke meningen, hvilket vist kan ses i #9.
Beklager min uopmærksomhed.