Avatar billede postgolf Praktikant
04. marts 2017 - 11:20 Der er 8 kommentarer

Netværkskort uden lys i LED

Hejsa
Jeg kan ikke få hul igennem mit Ethernet til min router. Trådløst virker fint.
Når jeg ser på "enhedshåndteringen" vises 2 kort: det trådløse der virker og "Realtek PCIe GBE Family Controller", jeg har opdateret driver til den windows kan finde som den nyeste. Når jeg ser på "Tilsluttede enheder vises derimod kun det trådløse". Når jeg beder den lede efter flere enheder at tilføje kan den ikke finde nogle. Jeg kører windows 10 på en Medion AKOYA P4370D der skulle indeholde et "Netværkskort Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s". Jeg ved at routerenden af forbindelsen er OK da jeg nu kører den ind i min trådløse router uden problem og kan køre trådløst, men hvis jeg placerer samme stik direkte i PC sker der ingenting. På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede INK Ekspert
04. marts 2017 - 11:28 #1
Prøv at slukke for wifi på din pc. Genstart med kablet forbindelse. Måske skulle du også lige genstarte routeren. Så bør det virke.
Avatar billede INK Ekspert
04. marts 2017 - 17:14 #2
Jeg ser nu det er en stationær pc. Når der ikke er lys i led, så er kortet ikke monteret korrekt, ligesom du heller ikke kan se det i enhedshåndtering. Check at kortet har ordentlig forbindelse til bundkortet.
Avatar billede postgolf Praktikant
04. marts 2017 - 19:12 #3
Netværksstikket er blot en lille metalholder ovenpå selve bundkortet, i samme metalholder er der også 2 USB stik der fungerer OK. Så umiddelbart kan jeg ikke rigtig se hvordan jeg kan forbedre forbindelsen...
Avatar billede posten Ekspert
05. marts 2017 - 11:11 #4
så er netkortet indbygget i bundkortet fik du ikke en dvd/cd med med driver til bundkortet
det som der bliver skrevet om i #2 er hvis det var et pci kort der var løst i bundkortet
men før du lys i de 2 lamper ved netværkstikket virker det slet ikke
hvis du ingen driver har må du finde ud af hvad bundkortet hedder og så søge den driver på nettet
Avatar billede INK Ekspert
05. marts 2017 - 11:27 #5
Du finder drivere m.m. på denne side
http://www.medion.com/dk/service/start/_product.php?msn=10014161&gid=
Jeg gætter stadig på, at der en en løs forbindelse internt i komputeren. Har du åbnet kassen og efterset placering og fastgørelse af lan-kortet?
Avatar billede posten Ekspert
05. marts 2017 - 11:37 #6
#5 som han skriver i #3 er det ikke et løst lan-kort han har men et der er fast i bundkortet som jeg skrev i #4 savner han "bare" en driver til det håber han finder det ellers må han jo skrive hér hvad bundkortet hedder
Avatar billede INK Ekspert
05. marts 2017 - 11:50 #7
#6
Driverne findes i linket #5

Bagpladen med lan-stikket og usb stikkene er ifølge beskrivelsen fra Medion forbundet internt til selve bundkortet. Det benævnes intern usb. Personligt ville jeg checke disse forbindelser ved at åbne maskinen, men jeg stopper her.
Avatar billede posten Ekspert
05. marts 2017 - 22:23 #8
oki så meget ved jeg jo ikke om den pc