Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2017 - 00:47 Der er 5 kommentarer

Søgefelt på hjemmeside som søger i Excel-dokument

Hej Eksperter
Jeg har brug for at vide om det kan lade sig gøre at lave et søgefelt på en hjemmeside, hvor når man søger, søger den i et Excel-dokument som man har liggende på webserveren.

Håber nogen kan hjælpe!

Hilsen
Daniel
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2017 - 10:18 #1
Det er muligt - du nævner ikke sprog, så lettest er nok at gå på google og søge på det sprog du benytter efterfulgt af excel search.
Avatar billede vegaz Juniormester
05. marts 2017 - 10:51 #2
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2017 - 10:53 #3
Mange tak!
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2017 - 11:03 #4
En javascript-løsning, som foreslået, kræver at brugerne downloader dokumentet først og gemmer lokalt på en meget specifik placering.
Avatar billede Karsten Novice
07. juli 2017 - 13:56 #5
Hej Daniel
Der er helt sikkert flere løsninger på din udfordring. For at kunne hjælpe dig videre er det dog nyttigt at vide lidt mere om scenariet. Blandt andet om du hoster din hjemmeside eller om den er hos en tredjepart. Hvilke teknologier benyttes. Hvilken webserver er der tale om, hvilke programmeringssprog er tilgængelige. Hvilke muligheder for at installere udvidelser på hjemmesiden og så videre. Det er også nyttigt at vide hvad det er du vil opnå for at kunne rådgive dig bedre.
Det kan være nyttigt at vide om excel filen skal ændres eller opdateres ofte.

Jeg tilbyder gerne at tage en forpligtende snak om problemstillingen. Jeg har mere end 25 års erfaring med softwareudvikling og jeg hjælper dagligt virksomheder og organisationer med at udvikle deres egne it-systemer.
Jeg har massere af erfaring med webudvikling og excel udvikling. Du kan evt. se mere her: https://www.sanocast.dk/excel-udvikler/

Du er også meget velkommen til at kontakte mig på 20 64 64 57.

Med venlig hilsen
Karsten Olsen