Avatar billede Stifski Juniormester
06. marts 2017 - 10:58 Der er 3 kommentarer

Hjælp til køb af gamer pc

Hej derude :)
Jeg søger en gamer PC. Mit budget er lidt stramt (gerne maks 7.000 inklusiv skærm). Windows behøver jeg ikke - har jeg på USB.
Det skal primært kunne køre X-Plane 11 som har disse reqs.:
CPU: Intel Core i3, i5, or i7 CPU with 2 or more cores, or AMD equivalent. (Dual-core CPUs slower than 3 GHz should try the demo before purchasing.)
Memory: 8 GB RAM
Video Card: a DirectX 11-capable video card from NVIDIA, AMD or Intel with at least 1 GB VRAM

http://www.x-plane.com/kb/x-plane-11-system-requirements/

Jeg har kigget lidt på mmvision: https://www.mm-vision.dk/visiongaming/vision-first-gaming-VG-pc hvor jeg vil have i5-7500, uden windows sammen med 1050 Ti og 24" asus VS247HR skærm til samlet pris på 6493.

Derudover har jeg kigget på http://topdata.dk/ hvor de lige pt. kører med tilbud på 6999 for denne maskine inklusiv skærm: http://topdata.dk/product.asp?product=11335

Er der andre, bedre tilbud andre steder hvor jeg evt. kan få mere for mine penge?
Jeg har ikke rigtig forstand på computere, så vil foretrække de er samlet inden levering :)

På forhånd tak

Steffen
06. marts 2017 - 12:04 #1
Kort og godt; TopData er det bedste, billigste og mest stabile sted, at købe off the shelf computere. Du får bare lige det mere for pengene.... min egen egen hardware manager, som er den største hardwarenørd jeg nogensinde har mødt, han siger det præcis som jeg -og med mindre du kan få lidt procenter og er villig til at samle selv, så kan det simpelthen ikke gøres bedre.

Den du linker til - sættet - er et glimrende køb til en god pris. Glimrende komponenter, state of the art motherboard arkitektur hvilket også potentielt kunne give perspektiver fremadrettet, såfremt det skulle blive aktuelt en dag. Men samtlige komponenter er nøje udvalgt og absolut bedst til prisen!
Eneste lille minus er 1060 gfx kortet. Jeg vil normalt ikke anbefale kort der packer under 4gb. - slet ikke når de kører asynkrone lines. Når det er sagt, så er der et stykke vej op til 6gb. versionen - som er et af de bedste pris/performanc kort på markedet lige nu og med henblik på, hvad dine krav er, så er du for længst i mål - selv med 3gb. versionen. Det er RIGELIGT og lidt til, baseret på, hvad du skal bruge det til. Chipsættet er i sig selv næsten det samme og altså dermed fantastisk, så alt i alt er det stadigvæk et fedt kort.
Jeg ville henad vejen smide 8gb. hukommelse mere i maskinen. De der tunge flysimulatorer, de æder ram heftigt!
Avatar billede Stifski Juniormester
07. marts 2017 - 09:04 #2
Er det værd at bruge 600 kroner mere og købe den pakke med 1060 6GB rent spillemæssigt oplevelse?
Hvis man ønsker at opgradere på RAM siden, skal det så være samme mærke og model man kommer i, eller kan man godt bruge 'Samsung i Apple PC'?
Avatar billede Thomas Praktikant
26. august 2018 - 13:25 #3
hej jeg er 13 år og jeg leder efter en god gamer computer er der nogen der ville hjælpe mig mit budget er 8000