Avatar billede foo85 Novice
10. marts 2017 - 10:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

.htaccess rewrite virker ikke

Hej.

Jeg har et webhotel hos UnoEuro, hvor jeg har flere domæner.
I min webroot har jeg oprettet en mappe til hvert domæne, og nu vil jeg gerne bruge redirect til at styre de forskellige domæner ender det rigtige sted.

Jeg har følgende kode
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?anhe.dk$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/anhe_dk/
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ /anhe_dk/$1 [NC,L,R]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?anhe.dk$
RewriteRule ^(/)?$ anhe_dk/index.php [NC,L,R]

Det virker fint - hvis jeg skriver anhe.dk bliver siden vist. Mit problem er at jeg kan se i adressen at jeg bliver vidersendt til anhe.dk/anhe_dk - og det er jeg ikke interesseret i.
Jeg ville gerne have at den redirect er usynlig.

Jeg har søgt højt og lavt på nettet, og er ikke kommet nærmere nogen løsning på dette.

Det skal siges jeg er novice i .htaccess, så i må gerne tage den tålmodige hat på.

På forhånd tak.
Avatar billede amite Mester
10. marts 2017 - 16:48 #1
Du skal tænke på det bagvendt. Du er netop IKKE interesseret i at redirecte, men derimod i at omskrive URL'en.

Du ønsker altås at lave en regel som viser indholdet af /anhe_dk/ når man tilgår roden. Dvs.

  RewriteRule ^(.*)$ /anhe_dk/$1 [L]

Og denne skal kun gælde når du rammer rod eller www for domænet anhe.dk, dvs.:

  RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?anhe\.dk

Men ikke når folderens navn er specificeret direkte, dvs. hvis nu f.eks. scripts kalder sig selv.

  RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/anhe_dk/

Hvilket giver følgende til din .htaccess fil:

RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/anhe_dk/
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?anhe\.dk
RewriteRule ^(.*)$ /anhe_dk/$1 [L]
Avatar billede foo85 Novice
13. marts 2017 - 15:16 #2
Super!

Det ser ud til at virke.
Der er så et eller andet problem med den side jeg forsøger at vise, som tvinger endnu en redirect mere... Men det må jeg kigge på :)

Tusind tak for hjælpen :)