Avatar billede m0855s Praktikant
10. marts 2017 - 13:58 Der er 3 kommentarer

Viser rude ved opstart Kritisk Fejl

Hej
Har lige fået et problem på windows 10 ?
Viser hele tiden ved opstart et skilt med:

Kritisk fejl:
Menuen start virker ikke. Vi prøver ar rette den til næste gang du logger på.

Men der sker ingenting, hvergang jeg logger på kommer det samme skilt frem?? Men når jeg højre klikker på start menu virker det på stifinder, men kan ikke logge på nettet med Edge, men fint med google crome Den har aldrig
vist det skilt før, og fejlen bliver ikke rettet logger på flere gange.
Håber I kan finde ud af fejlen ??
Mvh m0855s
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. marts 2017 - 14:28 #1
Har du prøvet at genstarte ?
Avatar billede INK Ekspert
10. marts 2017 - 15:20 #2
Det kunne være en opdatering, der er kikset. Forstår du godt kan komme ind på systemet, så gå til indstillinger og check om alle updates er gennemført.
Avatar billede amite Mester
10. marts 2017 - 17:03 #3
Start Powershell som administrator og kør følgende:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register ?$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml?}

Hvis du har problemer med at starte powershell som administration, kunne en løsning være at åbne

%appdata%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Windows PowerShell

og så højreklikke på på powershell og vælge "run as administrator" (kør som administrator, hvis du har dansk windows).

En anden mulighed kunne være at højreklikke på startmenuen, vælge "Command prompt (admin)", eller hvad den hedder i den danske version. Herfra kan du så skrive "powershell" for at komme i powershell mode og så skyde tidligere nævnte kommandoen af den vej igennem.