Avatar billede Mathiaskruse Juniormester
14. marts 2017 - 16:27 Der er 4 kommentarer

Fjern vocals fra en sang?

Hej Alle.

Jeg er stødt på et problem. Jeg har lovet en ven at hjælpe ham med at få fjernet vocals fra "Xander - Os to og mine lagner" - men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere. Har prøvet med Audacity, fungerer desværre ikke..

Er der nogle der har tid / lyst / mulighed for at hjælpe? :)
Avatar billede milter Ekspert
14. marts 2017 - 16:44 #1
Har du kigget på disse to vejledninger? :

https://audacity.wonderhowto.com/how-to/remove-vocals-from-songs-using-audacity-162272/

http://manual.audacityteam.org/man/vocal_remover.html

Selv om du følger de to instruktioner, er der ingen garanti, for, som beskrevet i andet link, metoden virker kun, hvis vokalen er placeret nøjagtigt i midten af en stereooptagelse
Avatar billede Mathiaskruse Juniormester
14. marts 2017 - 16:47 #2
Det er desværre forsøgt ja, men uden held :(
Avatar billede milter Ekspert
14. marts 2017 - 17:19 #3
Så er der nok ikke noget at gøre. Du kan forsøge dig med en filtrering af de frekvenser i tonelejet, hvor vokalen befinder sig, men resultatet bliver, at en stor del af resten af lydbilledet også forsvinder eller bliver kraftigt forvrænget.

Emnet har været oppe her i dette forum før:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/488920
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/643908
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 06:06 #4
det er matematisk umuligt at umixe, noget som er mixet sammen.
man så var der en klog mand der alligevel lavede et program, der delvist kan, men det kræver at man selv styrer processen lidt.

jeg kan ikke fiden programmet da jeg har glemt navnet.
det er halvdyrt, 500 kr.

alle de gratis og dem som siger i google at de kan gøre det, er bare det samme som videokonverter programmer: de er fyldt med virus - hold dig væk!

hvis du kommer ind på www.lydmaskinen.dk så er vi en flok pro lydfolk der, og jeg er sikker på at nogen derinde ved hvilket program jeg tænker på!