Avatar billede Xs_Razr Seniormester
16. marts 2017 - 09:27 Der er 3 kommentarer

HP Laserjet P1102w print problemer

Hej CW,

Lyder som et noget så simpelt issue, men jeg kan simpelthen ikke få lov til at printe ud fra min pc. Jeg sidde på en Lenovo Ideapad 700 med Windows 10, og hver gang jeg forsøger trådløst at printe - kan godt tilføje printeren under
enheder, da den er sat op på netværket - så går kommer den med meddelelsen
under printerstatus "Handling påkrævet". Hvis jeg prøver at printe en testside, kommer den bare op med printerkø.

Har forsøgt at fjerne både driver og printer inde under enhedshåndtering og så installere igen, lige lidt har det hjulpet.

Hvad gør jeg forkert, eller hvad kan jeg evt. gøre for at få det til at virke?

Tak på forhånd!
Avatar billede INK Ekspert
16. marts 2017 - 10:34 #1
I Windows10 under indstillinger - enheder - er der under printere en indstilling, der lader Windows styre printeren. Jeg har på flere PCer slået denne funktion fra og så fået printeren til at køre igen. Jeg ved ikke om det kan løse dit problem, men er vel umagen værd, når du nu har prøvet de øvrige ting.
Da printeren er trådløs på dit netværk kunne du selvfølgelig også forsøge at printe fra en anden enhed (iPad eller iPhone). Så kunne vi få elimineret evt. fejl på printeren.
Der er selvfølge juice på printeren, papir i bakken og ikke noget papirstop ;-)
Avatar billede Xs_Razr Seniormester
16. marts 2017 - 15:19 #2
@ink Jeg bliver nødt til at se, om det er umagen værd - tror meget vel, at dette kunne være problemet.

Har lige skiftet toner i den - dog ikke det som udgør problemet, da den printer uden anmærkninger fra en anden pc i bygningen - som dog kører Windows 8. Printer fint - både fra min iPhone og iPad, så det er nok ikke dér den ligger.. :-)
Avatar billede BPA Seniormester
18. marts 2017 - 18:39 #3
Jeg har netop gennemgået de samme kvaler som du har.
Lenovo Yoga 510 Win 10 + HP Laserjet P1102W
Jeg har downloadet via HP's " find software og drivere" og angivet HP modelnummer.
Ved installationen har jeg valgt trådløs installation.
Uagtet, beder den om et fast kabel til printeren undervejs.
Du skal dog ikke sætte det i før du bliver bedt om det.
Det er lidt kringlet med vejledningen for du bliver henvist til en søgeside for hjælp hvis du vil lave en wireless. Der finder jeg dog ikke noget.
Fortsæt blot og lad som ingenting og her endte det med at den søgte netværket igennem, og bad om nøglen til det, for sluttelig at printe en testside.
Jeg måtte igennem installationen et par gange før det lykkedes.
Jeg har jeg ingen ide' om hvorfor jeg skulle det. Det virker lidt kryptiskt med den installation, men det endte dog godt.