Avatar billede wolffjan Praktikant
16. marts 2017 - 22:17 Der er 5 kommentarer

genveje på proceslinjen

Når jeg har en fane åben i windows - exvis denne side eller anden website og klikker på et åbent program på proceslinjen - altså programmets "minimerede" ikon - vågner programmet godt nok, - (eksvis en lommeregner), men når jeg muser op på lommeregneren forsvinder den igen.

Den eneste måde jeg kan "få fat i" den igen er ved at placere markøren hvor den er lagt, hvorved jeg kan åbne den med Alt+tab. - Jeg kan ikke Alt+tab og slipppe Alt når jeg er ved lommeregneren - KUN hvis markøren er over den samtidigt... dette gælder også ex.vis afspillere som DR's netradio eller Pc'ens hjælpeprogram og andre som ligger som ikoner på proceslinjen når de er minimerede
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2017 - 09:17 #1
når mus er på ikon, så vises mini-billede. klik på ikon eller mini-billede og programmet åbnes. Det store billede når mus er på mini-billedet er kun for at du bedre kan se, om det er dette, du vil.
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. marts 2017 - 09:42 #2
Prøv at køre virusscan og malwarescan.
/ptj_11
Avatar billede wolffjan Praktikant
17. marts 2017 - 09:56 #3
Claes67: det er jo netop dét: men når jeg så vil op til ex.vis lommeregneren minimeres den igen og forsvinder fra skærmen
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2017 - 11:13 #4
Du skal klikke på mini-billedet. Går du udenfor dens areal, så forlader du 'kig' og er tilbage på skrivebordet hvor du var før.
Avatar billede wolffjan Praktikant
17. marts 2017 - 12:00 #5
Når jeg klikker mini-billedet åbner lommeregneren  - eller whatever program det nu er -  fint hvor den er, men jeg kan ikke stille markøren på den for ekx.vis at flytte den, så minimeres igen ...ligeledes f.eks.  et hjælpeprogram  som "sikkerhed og velligeholdelse" eller "lydinstillinger"  osv osv .. man skal jo op med markøren for at klikke rundt på diverse... jo ikke nok at man kan SE programsiden..