Avatar billede Confidenze Praktikant
17. marts 2017 - 18:13 Der er 5 kommentarer

HP Proliant DL360G6 vil ikke boote

Hej Alle.

Jeg har en Hp DL360G6 som har haft opbevaret i et halvt års tid nu uden brug.
Nu hvor jeg har hevet den frem igen vil den ikke starte.
Jeg har redundant strøm (2 x PSU) og når jeg tilslutter dem kan jeg høre hvordan de spinner op; så PSUerne virker.
Jeg har haft riserkortet ude og forsøgt at tænde den, men så kan jeg se på SID panelet foran at den melder om InterLock fejl, og når jeg monterer det korrekt er der ingen lys i den lampe, så heller ikke noget dér.
RAIDcontroller batteriet er poppet og buler ud, så det har jeg pillet fra, men ved ikke om det kan være en direkte årsag? Serveren burde nok kunne starte uden.
Jeg har kigget på maintenance pins bagerst i serveren og de står allesammen til off, så ingen fejlindstilling dér.
Jeg har sørget for at alle tilslutninger på bundkortet er ordentlig sat i, så det skulle også være på plads.
Jeg har haft alle RAM blokke ude og diske og endda blæserne, men ligemeget hjælper det - når jeg trykker på den orange powerknap forbliver den bare orange og dioden som indikerer "health" begynder at blinke rødt. (dog først når jeg forsøger at tænde serveren)
Når jeg trykker på power knappen kan jeg høre hvordan PSUerne begynder at spinne op, men det er lige som om de "taber pusten" og så stopper igen.
Nogle gange kan jeg også høre at diskene forsøger at starte men stopper med det samme igen.
Der er lys i dioderne på bundkortet, så der kommer strøm rundt i maskinen.

Any ideas?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2017 - 18:53 #1
kan du komme i bios
Avatar billede Confidenze Praktikant
17. marts 2017 - 18:57 #2
Jeg troede det fremgik af den indledende fejlbeskrivelse, men nej det kan jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2017 - 22:02 #3
den blinker rødt og noget med health, og den vil ikke starte.
så jeg vil jo nok sige at psu er færdig.

det er ligemeget der kommer strøm rundt, der kommer jo ikke NOK strøm
Avatar billede Confidenze Praktikant
03. april 2017 - 08:35 #4
Jo, men der er redundant PSU i, og det skulle da være mærkeligt at de begge lige var stået af samtidig? Kan jeg evt. teste dem med et multimeter?
Avatar billede Fido-dk Juniormester
05. april 2017 - 23:46 #5
Hej,
Når serveren er tilsluttet, og der sidder RAM/CPU osv i så den "bør" kunne starte:
1: som udgangspunkt inden du tænder første gang bør serveren være grøn da den ikke har lavet POST eller interne tests endnu.
2: når du har prøvet at tænde den og den begynder at lyse rød - log in på serverns ILO, ILO2 er ikke den bedste i verden, men der er en Insight Management Log (IML) - IML opsamler alle fejl i hardware, her bør du kunne se hvad der er galt.
3: check din RAM installation - der er en vejledning i låget når du tager det af, her står hvor du skal sætte de første ram moduler i forhold til CPU osv.

Held og lykke med den

/Fido-dk