Avatar billede Karina Trab Praktikant
18. marts 2017 - 18:09 Der er 9 kommentarer

Vision bærbar smides af wifi

Hej eksperter.

Jeg har en Vision bærbar, der er omkring de 4 år. Når jeg tager den ud af strømstikket, og den altså kører på batteri, så har den rigtigt svært ved at holde wifi-forbindelsen. Jeg bliver i forskellige intervaller smidt af mit hjemme-wifi, selvom jeg befinder mig i meget kort afstand fra routeren (et par meter). Når computeren er sluttet til strømkablet, holder den fint forbindelsen. Sådan er det hjemme hos mig selv. Er jeg hjemme hos mine forældre, bliver jeg, uanset om den er sluttet til strømkablet eller ej, hele tiden smidt af nettet. Det samme oplevede jeg på mit studie. Begge steder kan min gamle Galaxy S3 telefon være på nettet, uden at blive smidt af.

Dette problem har jeg faktisk haft i noget nær alle de år jeg har haft den, men har affundet mig med det. Men ikke mere. Jeg plejer nu nok at kunne løse min tekniske problemer med hjælp fra Google eller YouTube, men her er de også kommet til kort. Jeg håber at I kan hjælpe.

Bonus info: Jeg har windows 10, men problemet var der også før windows 10 blev installeret. Mit hjemmenetværk er fra Oister, jeg har også haft fra Stofa. Mine forældre har TDC/YouSee. Mit studie har jeg ingen anelse om hvem de havde som udbyder. Jeg har naturligvis også haft genstartet div. enheder.

- Karina
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. marts 2017 - 18:36 #1
Har du prøvet at opdatere driveren? - de drivere der leveres med maskinen fra ny, er allerede forældet, og der sker utrolig meget fintrimning af bl.a. strømstyringsindstillingerne.

...Enten slå modellen op på producentens hjemmeside, eller læg info om netkortet ind her - så kan vi prøve at finde nyeste driver...
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2017 - 19:06 #2
ole_madsen #1 har fat i det rigtige. Driveren bør være opdateret.
Der kan dog også være tale om et problem med strømstyring. Du kan gå i kontrolpanel - enhedshåndtering - netværkskort fanen strømstyring. Her skal du evt. fjerne fluebenet fra "tillad at komputeren slukker denne for at spare strøm"
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. marts 2017 - 00:47 #3
Med Windows 10 installeret, så burde driverne være opdateret til nyesgte version, da win 10 også opdaterer på hardwaresiden. Men det udelukker ikke, at der kan værre en nyere driver fra chipproducentens side. OBS. Ikke fra netkort leverandøren, men fra leverandøren af hovedchippen på netkortet.
Hvilket WIFI netkort præcist er installeret på maskinen.( Alle oplysninger tilgængelige).
Når du er ved det, så lad os også lige få versionsnummeret på den installerede driver.
/ptj_11
Avatar billede Karina Trab Praktikant
19. marts 2017 - 12:09 #4
Kan det passe at dette er navnet på mit netværkskort: "Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6235"?
Avatar billede Karina Trab Praktikant
19. marts 2017 - 12:17 #5
Driverversion: 15.18.0.1
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2017 - 12:18 #6
Ja, du kan finde seneste driver her
https://downloadcenter.intel.com/download/26598/Wireless-Intel-PROSet-Wireless-Software-and-Drivers-for-Windows-10
Det er nok 64-bit driveren du skal anvende. Check lige under kontrolpanel - system, at den kører 64 bit.
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2017 - 12:19 #7
Det er 19.40.0, der er seneste udgave, så prøv at opdatere.
Avatar billede Karina Trab Praktikant
19. marts 2017 - 12:31 #8
Det nu gjort, så må tiden vise om det hjalp. Som jeg skrev i mit spørgsmål, så bliver jeg smidt af med forskellige tidsintervaller.

Men under alle omstændigheder, tak til jer alle tre for hjælpen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. marts 2017 - 13:44 #9
Har du kontrolleret, at driveren er opdateret til 19.40.0?
/ptj_11