Avatar billede Profil Match Praktikant
23. marts 2017 - 16:42 Der er 7 kommentarer

Hjælp til Excel ark

Halløj,

Er der nogen som kan hjælpe mig med et par spørgsmål:

1) Hvorfor lukker mit delte Excel ark ned lige pludselig når jeg sidder og arbejder i det? Den siger " Microsoft Excel holdt op med at fungere" Dette sker 3-6 gange dagligt.
Vi sidder flere i det samme ark og arbejder.

2) Inde i det her delte ark har vi også en masse tomme celler, dvs vores "barre/scroller" kan kører helt ned til celle 1048576, så den er ekstrem lille den scroller. (Ved ikke hvad den hedder rigtig). Hvordan får jeg slettet disse tomme celler? Har nærmeste prøvet alt der står herinde af muligheder =(

På forhånd tak - OG jeg er ikke nogen computernørd så skriv venligst så det bliver skåret ud i pap ;-)
Avatar billede kabbak Professor
23. marts 2017 - 18:55 #1
2.

Gå til den rækken efter,  de sidste data i bruger.
marker rækken, tryk så SHIFT +CTRL+PILNED
Slet de markerede rækker
Avatar billede kabbak Professor
23. marts 2017 - 18:57 #2
Gør det samme med kolonner, som er uden for data

Gå til den rkolonnen efter, de sidste data i bruger.
marker rækken, tryk så SHIFT +CTRL+PILHØJRE
Slet de markerede kolonner
Avatar billede kabbak Professor
23. marts 2017 - 18:57 #3
det gik lidt for stærkt

Gå til den kolonnen efter, de sidste data i bruger.
marker kolonnen, tryk så SHIFT +CTRL+PILHØJRE
Slet de markerede kolonner
Avatar billede kabbak Professor
23. marts 2017 - 18:58 #4
måske sker 1. på grund af 2.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
24. marts 2017 - 08:32 #5
Detalje: Husk, at gemme straks efter du har slettet de overskydende kolonner og rækker, hvorved Excel "nulstiller" fanebladet/regnearket - hvis du ikke gemmer, så kan Excel finde på igen at opfatte det fulde ark som 'UsedRange'.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2017 - 09:00 #6
prøv evt. at kopiere den tekst i allerede har skrevet, og kopier det i en ny ark
Avatar billede Profil Match Praktikant
28. marts 2017 - 13:44 #7
Fedt, tak for hjælpen det hjalp. Nu mangler jeg bare hvorfor Excel holder op med at fungere flere gange dagligt =(???