Avatar billede Driton Seniormester
24. marts 2017 - 19:50 Der er 4 kommentarer

Min liste array er tom efter page_load

Hvorfor er min liste tom når jeg laver en page_load eller når jeg anvender updatepanel?

På denne måde kan jeg ikke gemme data i en array.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2017 - 19:51 #1
Maaske skal vi have lidt flere oplysninger for at kunne svare paa det?
Avatar billede Driton Seniormester
24. marts 2017 - 19:56 #2
Over page_load har lavet en liste

  private List<int> reservation = new List<int>();

Hvor i jeg ønsker at gemme data hvergang jeg klikker på en stol.

Når jeg trykker på en stol, bliver den gemt i listen

reservation.Add(1);

Men når jeg så skal fjerne den og trykker på stolen igen. Så får jeg af vide at listen er tom.

Jeg har tjekket om der bliver smidt noget i listen og det gør der og har fået det udskrevet lige med det sammen når jeg trykker på stolen. Men når jeg killer igen på stolen, så givet den mig en fejlkode fordi listen er tom.
Avatar billede softspot Forsker
27. marts 2017 - 13:41 #3
Gemmer du listen andre steder end i page-objektet efter den er opdateret?

Hvis ikke, så bilver den nedlagt, når siden er blevet genereret og vist for brugeren. Et nyt page-objekt bliver oprettet hver gang siden indlæses eller du poster tilbage til serveren.

Hvis du vil have adgang til data på tværs af postbacks, skal du gemme data i f.eks. viewstate, session eller en database.
Avatar billede Driton Seniormester
07. april 2017 - 23:11 #4
Det fandt jeg ud af og har derfor lavet en session som jeg smider dem i.