Avatar billede mronet87 Forsker
30. marts 2017 - 13:53 Der er 16 kommentarer

Enhedsinstallation efter fabriks gendannelse - Lang tid!

Hej Alle Eksperter

Jeg har lige geninstaller windows (Fiabriksgendannelse), der står 2 "vinduer" åben hvor der står (Ligesom på billedet): http://billedeupload.dk/images/C9bPi.jpg

Enhedsinstallation
Installer Enhed...
Vent, men de nødvendige filer....

Nu har den stået sådan i 5 timer. Kan jeg godt lukke den ned eller?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2017 - 14:04 #1
Du kan sagtens lukke den ned.

Du vil sandsynligvis have en eller flere enheder i enhedshåndteringen, der er "ukendt". Disse skal du så ud og finde drivere til.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 14:25 #2
Hvilket styresystem ??? ;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. marts 2017 - 14:40 #3
#2
Jeg gætter på Windows 10!
Avatar billede mronet87 Forsker
30. marts 2017 - 14:58 #4
Tak for svarene. Det er windows 8.1
Avatar billede mronet87 Forsker
30. marts 2017 - 15:33 #5
Jeg har haft det problem, når jeg har gamet på min bærbar
Gigabyte P55K V4
Geforce GTX 965M
i7-5700 CPU @ 2,70 GHz
8 GB Ram
1920 x 1080, 60 Hz

Når den var inde i krævende spil. Så slog opladeren til og fra, men det er stadig et problem efter at jeg købte en ny oplader. Dvs. ikonen vise at den skiftevis var tilsluttet og på batteri.
Derfor lavede jeg en fabriks gendannelse, hvordan stadig gør det samme.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2017 - 16:00 #6
Nu ved jeg ikke meget om "gamer" maskiner, men det lyder kraftigt som om du sluger flere ressourcer ud af maskinen, end den kan trække. Eller vendt om - den har for lille strømforsyning til at den kan levere nok strøm, når du belaster den.

Du skal have en strømforsyning med større effekt - d.v.s. hvis den i dag hedder 65W, skal du op på 90W. Eller mere...

Det kan selvfølgelig hjælpe lidt at køre med de rette drivere, eks. til grafikkortet. Men i det store og hele er det et hardware/strøm problem - ikke software/operativsystem.
Avatar billede mronet87 Forsker
30. marts 2017 - 16:46 #7
Hej Ole, det er ikke strømforsyningen. Jeg har allerede købt en ny og den gør stadig det samme.
http://billedeupload.dk/images/HRs5W.jpg
Ac adapter Power: 150w
Output: 19.5v 7.7a

Så det må være computeren, da den ikke gjorde i starten. Den gør det også kun når jeg sætter den på High Performance og Fan på Gaming.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2017 - 16:55 #8
Har du fabriksgendannet fra en opgraderet Windows 10 og tilbage på Win 8.1, eller har den kørt 8.1 hele tiden?
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 17:00 #9
Prøv at starte computeren UDEN batteriet. Og kun med strømforsyningen til.

Et batteri KAN lave numre ;)
Avatar billede mronet87 Forsker
30. marts 2017 - 17:03 #10
Den har altid kørt på windows 8.1, som har fulgt med, da jeg købte den.
Jeg har lukket ned for opdaterings vinduet og så opdater jeg den bare manuel.

Med hensyn til strømforsyning, da det ikke er den. Så må det jo være min computer som er defekt, når den er sat op til highperformance.
Avatar billede mronet87 Forsker
30. marts 2017 - 17:16 #11
Batteriet kan ikke tages ud uden at jeg skal åbne den. Gigabyte P55K V4
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2017 - 17:18 #12
Og den ny strømforsyning har højere effekt end den gamle?
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 17:20 #13
# 11 FEDT.. (Ironi kan forekomme) ;)
Avatar billede mronet87 Forsker
30. marts 2017 - 17:39 #14
Nej, det er fuldstændig det samme, så det er ikke strøm forsyningen som jeg troede da jeg var ude og invester i en ny.

Derfor prøvede jeg at lave en fabriks gendannelse, hvis computeren var sat op til en anden indstilling end helt fra starten.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2017 - 18:19 #15
Jammen hvis det er fuldstændig den samme strømforsyning, og ikke en der er kraftigere, hvorfor tror du så ikke det skulle være den?

Det er det jeg prøver at skrive - det tyder på din strømforsyning skal være kraftigere, for at kunne levere strøm nok. Så nytter det da ikke at købe en der er identisk.

Hvis du siger den ny (og originale) er på 150w, så vil en ny, kraftigere, skulle være på eks. 200w for at klare jobbet.

Men prøve endelig også tricket med at køre uden batteri - hvis PC´en helt dør, har du svaret...
Avatar billede mronet87 Forsker
30. marts 2017 - 18:45 #16
Jeg kan se hvad du mener. Men det kan jo ikke passe, at en original strømforsyning ikke passer til computeren. Den virkede jo fint de første halve år.