30. marts 2017 - 15:40 Der er 1 kommentar

Alice's Adventures in Wonderland med fokus på litterær nonsens.

Hvis folk kender til litteraturen nonsens, ville i så sige at dette er nonsens træk?

I dette stykke opstår der så ikke fantasinonsens? Altså hun snakker om at hun er så høj at hun ikke kan se hende egne fødder osv også begynder hun at græde og lige pludselig er al hendes gråd blevet til en enorm pøl?

curiouser and curiouser!' cried Alice (she was so much surprised, that for the moment she quite forgot how to speak good English); `now I'm opening out like the largest telescope that ever was! Good-bye, feet!' (for when she looked down at her feet, they seemed to be almost out of sight, they were getting so far off). `Oh, my poor little feet, I wonder who will put on your shoes and stockings for you now, dears? I'm sure _I_ shan't be able! I shall be a great deal too far off to trouble myself about you: you must manage the best way you can; -but I must be kind to them,' thought Alice, `or perhaps they won't walk the way I want to go! Let me see: I'll give them a new pair of boots every Christmas.'
And she went on planning to herself how she would manage it. `They must go by the carrier,' she thought; `and how funny it'll seem, sending presents to one's own feet! And how odd the directions will look!

`You ought to be ashamed of yourself,' said Alice, `a great girl like you,' (she might well say this), `to go on crying in this way! Stop this moment, I tell you!' But she went on all the same, shedding gallons of tears, until there was a large pool all round her, about four inches deep and reaching half down the hall.
30. marts 2017 - 17:20 #1
HEJ,

Dette her bliver IKKE en større Vidensakbelig afhandling om dette emne.

Har du nogensinde overvejet om Alice ikke er under påvirkning et eller andet psykodelicum og at det hun beskriver med sine egne ord er det hendes egne øjne ser.

Hvis du et øjeblik sammenligner med Sir Aldous Huxley, som prøvede Meskalin-svampens "fortræffeligheder", og beskrev dette "fantastiske møde" i en roman (husker ikke på stedet tittel , men søg på Huxley og Meskalin ), så synes jeg Lewis Caroll slipper godt fra beskrivelserne.

HVIS Det er en PSYKODELIST oplevelse - eller er det bare et fantastisk godt skrevet eventyr.

Enentyrverderdenen og den PSYKODELISKE ditto er MEGET ens.

Kristian