Avatar billede madsby Mester
04. april 2017 - 11:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Windows 10

Problemet vedr. en TOSHIBA SATELLITE P300-167
Wifi virker ikke og når jeg så forsøger at åbne enhedshåndtering får jeg en besked om at: MMC kan ikke åbne filen C:\WINDOWS\system32\devmgmt.msc

Når jeg forsøger at åbne fejlfinding, får jeg en besked om, at der er sket en fejl under indlæsningen og programmet kan ikke fortsætte. Det gælder også hvis jeg henter et Fixit fra Microsoft Support.

Jeg har forsøgt at nulstille Win 10 men fik en besked om at Windows 10 ikke kunne køre på maskinen, men det kan vel ikke passe?

Har herefter forsøgt en"SFC /scannow" men den stopper på 55% med en besked om at Windows Resource Protektion could not preform the requested operation
Er der nogen som har et bud på hvad jeg kan gøre???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. april 2017 - 11:27 #1
Det ser ud til at den er leveret med Vista fra starten, så installationen af Win10 har jo så været "fra bunden".

Hvis ikke du har nået at læsse en masse ind på den, ville jeg forsøge med en ominstallation og se om ikke det kurerer det?

Det er lidt op ad bakke, når dine MMC-snapins ikke kommer i luften og SFC ikke kan køre igennem.
Avatar billede madsby Mester
04. april 2017 - 11:49 #2
På bagsiden er der både et Vista og et Win 7 certifikat, og jeg ved ikke hvornår / hvordan Win 10 er installeret.
Hvad mener du med ominstallation?
Jeg har, uden held,  forsøgt  at geninstallere Win 10 fra et ESD medie.  Den når op til 98% for så at køre tilbage igen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. april 2017 - 13:28 #3
Hvis du ikke kan installere fra Microsoft-download, vil jeg tippe den til at være for gammel til at spille med Win10.

Men prøv lige at hente et frisk installationsmedia fra M$:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Hvis du ikke kan få den til at boote fra USB, brænder du ISO'en på en DVD i stedet.
Avatar billede madsby Mester
04. april 2017 - 17:25 #4
Det lykkedes at hente og installere en ny  Windows 10, og nu kører maskinen perfekt
Mange tak for Hjælpen
Mads Midtiby