Avatar billede JHJ Juniormester
04. april 2017 - 11:19 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Picasa kan ikke vise video

Jeg er meget glad for Picasa - men den kan ikke vise video - for jeg må jo ikke installere Quicktime. Hvordan kan jeg så se video via Picasa.
Håber der kommer et hjælpende svar
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2017 - 12:12 #1
Hvorfor ikke prøve VLC-player? Den klarer næsten alt:

http://www.videolan.org/vlc/index.da.html
Avatar billede JHJ Juniormester
04. april 2017 - 12:43 #2
Jeg har lige prøvet.. VLC, men det er jo ikke et fotoprogram - kun video
med picasa kunne du sætte den til diasshow - og så vise hele mappen.
Jeg vil gerne kunne vise f.eks min ferie med både billeder og video.
Findes der et fotoalbum som kan dette.??
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2017 - 13:09 #3
Er det til computer, telefon, eller ...?
Avatar billede posten Ekspert
04. april 2017 - 13:48 #4
er enig med #1 vlc player er nu nr. 1 du skriver jo selv i starten hvad du skal bruge for at se video og skriver picasa er kun til foto men hvorfor vil du dog ha quick time ?? anbefaler du bruger vlc player til dine videoklip og bruger den alm. photo gallery
har aldrig ku li den picasa ved ikke hvorfor ?? måske den heller ikke vil vise alt ??!!
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2017 - 14:05 #5
Picasa er stoppet. Apple har stoppet support til Quicktime til Windows pga. sikkerhedsproblemer. Prøv at kigge på Google Fotos:

http://teknikalt.dk/7755/farvel-til-picasa-goddag-til-google-fotos/
Avatar billede JHJ Juniormester
04. april 2017 - 14:57 #6
Jeg har stadig programmet Picasa, og jeg har læst de problemer med Quicktime, men det er jo nemt at se hele sin ferie via Picasa, men når Quicktime ikke kan installeres så kan den ikke vise video. Surt.
Findes der virkelig ikke andre fotoalbum som ligner Picasa og som kan vise Foto & Video. Ærgeligt
Avatar billede JHJ Juniormester
04. april 2017 - 16:06 #7
Milter.... Jeg glemte lige at svare, at det er til en PC win7
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2017 - 17:32 #8
Måske er der en løsning i linket herunder:

https://sites.google.com/site/picasaresources/Home/Picasa-FAQ/picasa/troubleshooting/i-can-t-watch-videos-in-picasa

Har du haft quicktime på din computer før, og virkede det? Hvis ja, hvad er der så sket siden da?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. april 2017 - 17:54 #9
Kan du ikke bruge Windows Mediaplayer?
Avatar billede JHJ Juniormester
04. april 2017 - 21:58 #10
Vanens Magt - er en grim ting ...
Jeg har fundet en meget gammel version af Quicktime - og den virker.
Tusind tak for Jeres hjælp  også dig: Milter - nu kører det.
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2017 - 22:21 #11
Velbekom :-)