Avatar billede cyperbent Mester
04. april 2017 - 23:17 Der er 6 kommentarer

Tilstoppede dyse på Epson Stylus CX6600

Hejsa

Jeg har i forbindelse med at jeg har haft skiftede printerpatroner oplevede at selvom jeg forsøger at køre automatisk rensning af printerhovedet og efterfølgende kører en test, så er den sorte farve slet ikke på.

Har prøvet at tage printerpatronen ud og prøve og rense dysen med en vatpind, men intet hjalp.

Nogle som har et godt forslag.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. april 2017 - 23:38 #1
Jeg har selv haft et lignende problem, med en Canon printer. Jeg tog noget isopropylalkohol og hældte ned i skrivehovedet. Der var tale om en printer med separate blæktanke og det hjalp. At rense med et vatpind er ikke tilrådeligt, da dyserne er ekstremt sarte. Nu ved jeg ikke hvordan din maskine er opbygget, men vær forsigtig. Har du brugt uoriginale blæktanke kan dette være årsagen, det ved jeg af bitter erfaring.
Avatar billede cyperbent Mester
05. april 2017 - 11:03 #2
Ok. Nu har jeg brugt uoriginale blækpatroner i mange år uden problemer, men jeg har godt nok ikke gjort så meget brug af den i de senere måneder, så ved ikke lige om det måske kunne være det der har gjort det. Hvor kan man købe isopropylalkohol?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. april 2017 - 12:59 #3
F.eks i Matas. Det bruges også til at rense skær på barbermaskiner, til at fjerne pletter osv. Se linket.

https://www.matas.dk/matas-isopropylalkohol-99-500-ml
Avatar billede cyperbent Mester
05. april 2017 - 17:16 #4
Kan du kort beskrive, hvordan man skal anvende det for at rense dysen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. april 2017 - 18:20 #5
Jeg ved ikke helt hvordan din maskine er konstrueret, men på min (en Canon) med separate blæktanke har jeg meget forsigtigt hældt en ganske lille smule isopropylalkohol ned der hvor blækket løber ude i dysen. Du kan også prøve at hælde lidt ud den anden vej, men du må IKKE berøre selve dyserne, da de er utroligt sarte. Tør forsigtigt omkring dysen bagefter og kryds fingre for at det lykkes.

Nedenstående link viser et Canon skrivehoved set oppe fra. Der hvor isopropylalkoholen skal ned.

http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mUsx0lpEofjI96sARDmeNPQ.jpg