Avatar billede Erik_Pedersen Praktikant
06. april 2017 - 00:35 Der er 2 kommentarer

Formateret ekstern harddisk

Flyttede billeder fra et SD-kort til en ekstern harddisk, og kom så i farten til at formatere harddisken i stedet for SD-kortet.
Stoppede straks med at bruge harddisken, da jeg for år tilbage mener at have hørt, at en "hurtig formatering" kun skulle slette fath-tabellen, så det skulle være muligt at kunne få kontakt med de data der stadig ligger på harddisken.
Er der mulighed for at redde de data der ligger på harddisken, og i givet fald, hvad skal der så foretages?
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2017 - 01:01 #1
Prøv med et recovery program som f.eks. Pandora eller andre:
http://www.pandorarecovery.com/
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
06. april 2017 - 05:31 #2
Jeg har gode erfaringer med Recuva
https://www.piriform.com/recuva/download
Hent og installer den gratis version.
Du bliver guidet igennem ved start.
Vælg "Aktiver dyb scanning" til formaterede drev.
Gendan filerne til et andet drev.