Avatar billede mikkel251 Seniormester
06. april 2017 - 15:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

min fileupload kode driller

Hej eksperter.
jeg er ved at lave en billede upload hvor jeg kan uploade flere billeder af gangen og jeg har et felt i databasen til alle billederne og et til galleri navnet, men når jeg uploader 5 billeder så får jeg 5 rækker i hver felt i databasen i både den til billeder og den til navnet og den til navnet skal der kun være et felt, jeg kan ikke lige finde ud af hvor jeg gør det forkert :D

Min codebehind:
protected void btnUdGivGalleri_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        if (fuImg.HasFile)
        {
            string mp_filendelse = System.IO.Path.GetExtension(fuImg.FileName.ToLower());
            if (mp_filendelse == ".jpg" || mp_filendelse == ".png")
            {

                foreach (HttpPostedFile postedFile in fuImg.PostedFiles)
                {
                    string fileName = Path.GetFileName(postedFile.FileName);
                    postedFile.SaveAs(Server.MapPath("~/img/galleri/") + fileName);

                    string mp_billedenavn = mp_guid + fuImg.FileName;
                    string mp_tempMappe = Server.MapPath("/img/temp/" + mp_billedenavn);
                    string mp_gemImg = Server.MapPath("/img/galleri/" + mp_billedenavn);
                    fuImg.SaveAs(mp_tempMappe);
                    objImg.billedeResize(mp_tempMappe, mp_gemImg, 1024, 768);
                    File.Delete(mp_tempMappe);

                    objGalleri._nav = txtGalleriTitel.Text;
                    objGalleri._gallerinavn = txtGalleriTitel.Text;
                    objGalleri.NytGalleri();

                    objGalleri._galleriImg = mp_billedenavn;
                    objGalleri._gallerinavn_fk = Convert.ToInt32(Session["galleriID"].ToString());
                    objGalleri.galleriImg();

                    Response.AddHeader("REFRESH", "2;url=opret-galleri.aspx");
                    litMsg.Text = "<p class='lykkedes' id='lykkedes-boks2'>Dit galleri er udgivet</p>";

                }

Min metoder: her har jeg også prøvet at samle metoderne i en, men det gav samme resultat:
  public void NytGalleri()
    {
        cmd = new SqlCommand("INSERT INTO CmsGallerier(fldGalleriNavn, fldNav) VALUES(@gallerinavn, @nav)");
        cmd.Parameters.AddWithValue("@gallerinavn", _gallerinavn);
        cmd.Parameters.AddWithValue("@nav", _nav);
        DA.ModifyData(cmd);
    }
    public void galleriImg()
    {
        cmd = new SqlCommand("INSERT INTO CmsGalleriImg(fldGalleriNavn_fk, fldGalleriImg) VALUES(@gallerinavn_fk, @galleriImg)");
        cmd.Parameters.AddWithValue("@gallerinavn_fk", _gallerinavn_fk);
        cmd.Parameters.AddWithValue("@galleriImg", _galleriImg);
        DA.ModifyData(cmd);

    }
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2017 - 22:44 #1
objGalleri.NytGalleri() skal vel kun kaldes en gang - uden for loekken.
Avatar billede mikkel251 Seniormester
07. april 2017 - 13:48 #2
Det prøver jeg lige :D
Avatar billede mikkel251 Seniormester
08. april 2017 - 10:27 #3
Det virkede tak for hjælpen