Avatar billede Birgitte H Praktikant
06. april 2017 - 15:48 Der er 1 kommentar

Formater i Excel pivot

Jeg har en pivottabel hvor jeg i "Rækker" har valgt at have varenr. med forskellige formater her er både tekst, tal og  varenr. i dette format : 22.222.22.
Pivot tabellen ændre formatet, og fjerner alle punktummer - men jeg vil gerne have vist data på samme måde som de er er i datamaterialet. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede anedi Ekspert
07. april 2017 - 13:36 #1
Pivot tabeller er generelt bedst til tal og hvis den finder noget der ligner et tal, så behandler den det som et tal.

Kunne et quik-fix være at markere kolonnen med varenummer i pivottabellen og formatere den som tal med tusindtalsseparatorer?
Jeg går ikke udfra pivoten ændrer tal som 11.22.33, men kun tal der kan forveksles med tal (inkl. separatorer) som 111.222.333. Er det korrekt?

Vh
Anedi