Avatar billede nemlig Professor
09. april 2017 - 11:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Url-forward hos GratisDNS driller

Jeg har oprettet en URL-forward fra domæne.com til domæne.dk. Jeg har på domæne.com angivet:
URL = http://domæne.dk
Frame = nej
Wildcard = ja

Men forwarding virker ikke når jeg i min browser skriver "www.domæne.com". Det virker uden "www".

Jeg har efterfølgende oprettet en CNAME:
Host = *.domæne.com
CNAME = domæne.dk

Det gjorde ingen forskel.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. april 2017 - 18:49 #1
Hvor længe har du ventet efter ændringen? DNS tager tid - timer, måske dage.
Avatar billede nemlig Professor
09. april 2017 - 19:11 #2
Jeg lavede ændringerne i går aftes.
Men jeg prøvede for 1 time siden at oprette URL-forwarding på "www.domæne.com" - altså med www. Dermed er der på domænet oprettet 2 x URL forwardinger.

Og det virker allerede (eller måske er det ændringen fra i går aftes, der først virker nu) Hmmm.....

Så nu klapper jeg lige hesten til i morgen aften.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. april 2017 - 19:36 #3
Det er altid godt at have en hest. Hvis det fortsat ikke virker, kan du skrive til mig med privat besked, med domænenavnet, og så vil jeg lave lidt vodoo og se hvad diverse navneservere rundt i verden mener om det.
Avatar billede nemlig Professor
10. april 2017 - 09:00 #4
Hesten kunne godt lide at blive klappet og rigtig længe :).

Det hele spiller korrekt her til morgen.

Ellers tak for dit tilbud Erik. Det var fornemt :).