Avatar billede haakonhoyland Nybegynder
23. august 2001 - 22:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Send article to a friend script ?

Are there anyone who got a script that can do this ?Go to this web site:  http://www.soccerway.com/?page=details&area=998584761

And click on \'mail-to-a-friend\' at the top... then a box pops up.. where a visitor can recomend a news article to a friend. and it seems like some of the news will be sent to the user, etc. so therefor the system needs to connect to my current news database to ?  Please can anyone help.. as soon as possible. please :-)
Avatar billede nordclc Nybegynder
24. august 2001 - 01:12 #1
Hvilket mail program understøtter dit webhotel?
Avatar billede j.robert Nybegynder
24. august 2001 - 03:08 #2
Here is an ASP scripts that uses ASPmail. Follow the link:

http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=220

J. Robert
Avatar billede j.robert Nybegynder
24. august 2001 - 03:10 #3
You can make it look like the above, with some minor adjustments.

J. Robert
Avatar billede j.robert Nybegynder
24. august 2001 - 03:18 #4
Heres another using CDONTS incl. an Access database:

http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=270

You must also here make some minor adjustments.

Any problems then contact med. I made this scripts.

J. Robert
Avatar billede j.robert Nybegynder
24. august 2001 - 03:20 #5
It can send a messsage to the \"Friend\" and to the \"user\" and to the database.

Incl. a validation.

J. Robert
Avatar billede haakonhoyland Nybegynder
24. august 2001 - 15:04 #6
My web hotell supports Jmail.
Avatar billede j.robert Nybegynder
24. august 2001 - 19:01 #7
I have it in JMail version too.
I can email it to you later to night.

If you are interested, then submit your email.

J. Robert
Avatar billede haakonhoyland Nybegynder
24. august 2001 - 20:22 #8
send det til:

haakon_hoyland@hotmail.com
Avatar billede haakonhoyland Nybegynder
30. august 2001 - 18:20 #9
Kan du please svare på emailen så raskt som mulig Andreas !! :-)
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
06. september 2001 - 23:17 #10
som på icq
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
06. september 2001 - 23:22 #11
<%
set conn = server.createobject(\"adodb.connection\")
    conn.Open \"DBQ=\" & Server.Mappath(\"/admin/news.mdb\") & \";\" & \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\"
Dim news
    news = Request.QueryString(\"news\")
    SQL = \"SELECT * FROM news WHERE id=\" & news &\"
    Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
%>
<html>
<head>
<title>Anbefaling</title>
</head>

<body BGCOLOR=\"#FFFFFF\" TEXT=\"#000000\">
<%

dig = request(\"navn\")
ham = request(\"hisnavn\")
mail = request(\"ad\")

if  Request.ServerVariables(\"REQUEST_METHOD\") = \"POST\" then

        Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
        JMail.ContentTransferEncoding = \"8bit\"
        JMail.Charset = \"ISO-8859-1\"

    JMail.Priority = 1
    JMail.ServerAddress = \"din_smtp.server.dk\"
        JMail.Sender = \"Din_afsender_e-mail.dk\"
        JMail.Subject = \"Artikkel sendt til dig, fra din ven \" & dig
        JMail.Body = \"Hej\" & ham & vbCrLf & \"Din ven \" & dig & \", har besøgt vores side http://www.DINSIDE.dk og sendt dig denne artikkel\" &vbCrlf

        JMail.Body= JMail.Body + rs(\"titel\") & vbCrLf
        JMail.Body= JMail.Body + rs(\"teaser\") & vbCrLf & vbCrlf
        JMail.Body= JMail.Body + \"Du kan læse den fulde artikkel på http://www.DINSIDE.dk/nyhed.asp?id\"& news & vbCrLf \"Håber vi ses dig\"
        JMail.AddRecipient mail

        JMail.Execute
        set JMail = nothing
response.write \" Nyheden \" & rs(\"titel\") & \" er sendt til \" & ham & \" på \" & mail

else %>

<form action=\"anbef.asp\" METHOD=\"POST\">
  <table cellpadding=\"2\" cellspacing=\"2\" border=\"1\">
    <tr>
      <td><div align=\"center\"><center><h2>Anbefal Min side</h2>
      </center></div></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input TYPE=\"TEXT\" onFocus=\"this.form.ad.select()\" value=\"Modtagerens e-mail?\"
      NAME=\"ad\" SIZE=\"17\"> </td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input TYPE=\"TEXT\" onFocus=\"this.form.navn.select()\" value=\"Afsenderens navn?\"
      NAME=\"navn\" SIZE=\"17\"> </td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input TYPE=\"TEXT\" onFocus=\"this.form.hisnavn.select()\" value=\"Modtagerens navn?\"
      NAME=\"navn\" SIZE=\"17\"> </td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input type=\"submit\" value=\"Send\"> </td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%    end if%>

<%
DataConn.Close
Set DataConn = Nothing
%>
</body>
</html>