Avatar billede ErikHg Ekspert
14. april 2017 - 21:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2013

Jeg er løbet ind i et problem. Efter jeg har formateret SSD´en i min stationære pc med Win 7, skal jeg naturligvis have installeret et mail program igen. Før var Windows Live Mail installeret, men dette kan ikke længere downloades fra Microsoft.
Jeg har Office Professional 2013 installeret på pc´en men når jeg vil bruge YouSee´s automatiske mailosætning kommer der en besked om at der ikke er noget mail program på pc´en! Outlook 2013 er inkluderet i Office så måske kan nogen hjælpe mig. På min bærbare er der installeret Office Professional 2010 og dette kører perfekt.
På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
14. april 2017 - 22:29 #1
Kan du ikke blot foretage en manuel opsætning af Outlook 2013?
Indstillingerne findes på YouSees hjemmeside.
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/windows-mail
Avatar billede INK Ekspert
14. april 2017 - 22:30 #2
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. april 2017 - 22:36 #3
Det lyder nok lidt dumt, men jeg kan ikke engang få siden frem med den blå søjle til venstre. Jeg har nu installeret Outlook 2010 i det virker. Men når jeg nu har Outlook 2013 vil jeg hellere anvende dette.
Jeg har været inde på siden linket fører til.
Avatar billede INK Ekspert
14. april 2017 - 22:44 #4
Vil det sige du ikke engang kan starte Outlook 2013 op?
Lyder ikke rigtigt, har du prøvet at geninstallere Outlook2013 eller foretage en reparation af programmet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2017 - 22:45 #5
Hvilken version af 2013 snakker vi om? Outlook følger ikke med i alle versioner..
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. april 2017 - 23:38 #6
Der er tale om Office Professional 2013. Jeg må have dummet mig gevaldigt. Jeg har prøvet at afinstallere Office, og har geninstalleret programmet. Når jeg klikker på "alle programmer" og derefter på Microsoft Office 2013, udvid og derefter på Outlook kommer mailprogrammet frem. Jeg er mildt sagt ude hvor jeg ikke kan bunde.
Avatar billede INK Ekspert
15. april 2017 - 13:24 #7
Har stadig ikke forstået om Outlook overhovedet starter op?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. april 2017 - 14:36 #8
Jo Outlook starter op, men man kommer direkte ind på siden med mail. Når jeg så går ibd på YouSee under Outlook 2013 kommer beskeden, at der ikke er noget mail program installleret. Jeg har geninstalleret Windows 7 og vil prøve at installere Outlook 2013. Office pakkkken er en download version, så for overhovedet at  kunne komme på nettet og downlode Office Professional 2013, i der browseren IE 8 ikke understøttes, så ikke før IE11 er installeret kan jeg gøre noget. PC' står nu og oppdater, så der går noget tid. Ca 2 timer.
Avatar billede INK Ekspert
15. april 2017 - 15:18 #9
Når du har startet Outlook op, skal du gå ind og oprette din konto manuelt. Du skal ikke anvende den automatiske opsætning, da den jo ikke fungerer i dit tilfælde.
Eller taler vi forbi hinanden?
Avatar billede 450025 Ekspert
15. april 2017 - 16:02 #10
Arne blander seg inn, Outlook det har jeg støt på flere gange bare ordet vet ikke egentlig ikke hva det er Sorry.
Du snakker om mail program, hvorfor ikke kutte ut Windows mail, bruk Gmail funker godt her hos meg, brukt det i over 10 år minst går både på Win 7 og Win 10, mangler du skrive program så prøv Word 2016  ok.

Sjekk på Ebay koster under hundrelappen, har det selv med Microsoft nøkkel og alt enkelt å innstalere også mulig jeg misforstår deg, tilgi meg for det, ellers lytt til ink han vet mye mer en meg, God Påske begge 2.
Arne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. april 2017 - 16:03 #11
Jeg tror den er ved at fise ind på lystavlen nu:). Installationen af opdateringer er stadig i gang, men jeg giver besked når jeg har downloadet 2013 Officepakken.
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. april 2017 - 18:07 #12
I stedet for at starte outlook op, så gå i kontrolpanelet og kør genvejen til "Mail" eller "Post".
Her kan du tage de enkelte ting trin for trin. Start med at angive en profil, du kan bare kalde den Outlook eller Erik. Det er kun for at adskille din opsætning far eventuelle andre brugeres opsætning.
Break. Jeg ville lige åbne kontrolpanelet for at være helt skarp på mine anvisninger, men efter windows 10´s seneste opdatering, så er det fan......æde mig væk fra startmenuen. Hvad i himlens navn er Microsoft ude på?
Vi fortsætter-
Det næste du skal gøre, er at klikke på knappen" Emailkonto" eller noget i den stil. Min er engelsk. Her kan du bare lave din opsætning magen til den, du har på din anden maskine. Husk at gå ind under avanceret, og kontroller alle fanebladende.
Hvis du allerede har en pstfil, så skal du som det sidste klikke på knappen "Datafiler", og her udpege stien til din fil.
Så skulle du gerne være istand til at åbne og køre dit Outlookprogram.
/ptj_11
Avatar billede 450025 Ekspert
16. april 2017 - 02:22 #13
Som jeg skrev før jeg ble lidt interesert i spørsmålet outlook for meg som bare har hørt navnet ble lidt nyskjerrig, har søk lidt, virker som mye mer komplirsert virker også som alt er på et sted, har sikker feil. Men praktisk.
Alt som var der har vi jo ellers i Win10, treng ikke nevne alle , for meg så er Word Exl og en ryddig Gmail  mer en nok som gjør alt jeg treng, og det Tråstarter ErikHg spør om også.

Hva er gevinsten? er det bare for forandringen sin skyld eller av gammal vane fordi man har hatt det før?

Mener ikke at du er sta ErikHg Sorry, jeg er kanskje like sta med mitt opplegg med Word og Gmail + alt det andre som tilbyr.

Ikke bruk tid på det jeg skriv men det vel lov å spørre Takk til den som svarer.

Arne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. april 2017 - 10:10 #14
Jeg har nu installeret Office 10 Professional på pc´en i stedet, og det virker, til forskel fra 2013 udgaven. Jeg har haft Office Professional 2013 installeret på pc´en, men efter formatering var jeg tvunget til at bruge et andet mail program end det hidtidige Windows Live Mail 2012, for Microsoft har i sin "visdom" stoppet muligheden for at downloade det udmærkede program her i 2017.
Hvorfor det skal være så vanskeligt at få skidtet til at virke, tror jeg egentlig ikke der er nogen logisk forklaring på, men det burde være enkelt.
Avatar billede INK Ekspert
16. april 2017 - 11:47 #15
Til #12. Mailkonti m.m. findes nu i indstillinger.

Til #14. Hvis du en dag bliver træt af Outlook, så prøv Thunderbird. Det er en glimrende afløser for Windows Live Mail.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. april 2017 - 12:50 #16
Så godt et du er hjulpet du har instalert Office 10 Profesjonel 2013 fint gammal vane, husker godt Word 2010 Pro hva forskjell er der på dem 2?.

Word 2010 Pro jeg likte det programmet ville også ha det av gammal vane som deg, men det ble slutt husker jeg, ble lidt arg hadde problemer på slutten som deg, prøvte Outlok 2013 bare rot ga opp kunne få Engelsk versjon nei Tak jeg ville ha Norsk.

Win 10 kom ok fint program, Microsoft ville selge Office 365 men du måtte fornyes det hvert år likte ikke det, så etter andre gode løsninger 2 andre fant jeg ok men jeg var fortsatt ikke fornøyd.

Gammal vane ville ha Word grei og ja fikk Word 2016 Pro dette skulle ikke fornyes kunne ha det for Eva tid gjet om jeg likte det, kjøpte Norsk versjon helt ok var i mål ca 900 Norske hadde råd til det.

Har 2 maskiner til i bruk vil ha Word 2016 på dem også for det jeg kjøpte var bare til 1 Pc.

Gikk som jeg skrev på Ebay hadde ikke tro på det Word 2016 ca 80 Norske med nøkkel Garanti monny Bakk.
Lasta ned ble sendt til nedlasting Microsoft med nøkkel, språk, alt rulla fint helt til mål, starta opp der var alt jeg trengte Word Exl +++  helt overraska, så neste Pc på samme måte i dag garantert problem fri.

Hva har Office Outlok 2013 som ikke Word 2016 har Skype, Leiv Mail etc forstår det men er det et problem?  fortell meg det ? Takk.

Skype er Ok ingen bruker det mere for du får ikke likes der kun 90 % er på Fasebook og får 150 likes minst, er det noe og samle på? det kan du få på dette Forum her også bare spør du.

Over til Mail der er så mange foreslag du har fått her, at jeg er fornøyt med Gmail ikke ta det da, men det har alt du spør om det er Gammal vane for så ok.
Finner du ikke noe ok ikke vondt ment men begge er vi enige om at det bør fungere.

Jeg treng ikke Outlok var bare lidt interesert fordi du tok det opp, jeg er moden for læring jeg også. Nu er du i mål Gratulere da men fortell meg gjerne hvilken forskjel der er, Takk.

Arne.