Avatar billede Polle Juniormester
16. april 2017 - 15:36 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Tor browser

Spørgsmål:
1.    Kan en hjemmeside forhindre at man kommer ind via Tor browseren?
2.    Hvis en hjemmeside har blokeret ens e.mail adresse ved forsøg på login på siden via Firefox eller f.eks. Chrome benyttelse, er den så også blokeret med Tor browseren?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. april 2017 - 16:13 #1
1: Jeg har ikke det vilde kendskab til "tor-browsing", men jeg mener at "tor" bare er du bliver kastet rundt mellem en masse "mellemled" og dermed kommer du ikke ud på internettet via din ip, men via en eller anden random ip, så mit bud er nej.

2: Hvis din email er blokeret, så vil selvsamme email være blokeret uanset hvordan du forsøger at logge ind / oprette dig som bruger.
Avatar billede eurositi Ekspert
16. april 2017 - 18:28 #2
JavaScript er som standard aktiveret i TOR browseren, men hvis det er slået fra af anonymiseringsmæssige hensyn, kan det blokere muligheden for at se enhver hjemmeside, som benytter det (og det gør de fleste).
https://tor.stackexchange.com/questions/2/why-does-tor-browser-bundle-ship-with-javascript-enabled
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2017 - 21:59 #3
tor er stenalder. det er knækket for længst, og bliver suget af echelon og nsa
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. april 2017 - 06:12 #4
Der findes andre anonyme browsere, bla. vivaldi.com
Jeg ved ikke hvor god den er, men prøv at google: anonyme browsere
Hvis formålet er en mere privat internet adgang, finder du nok en ved denne søgning.
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. april 2017 - 06:16 #5
En VPN løsning kan også give dig anonymitet. VPN-udbydere finder du mange af ved en google søgning.
Avatar billede Polle Juniormester
17. april 2017 - 10:16 #6
1.    Kan en hjemmeside forhindre at man kommer ind via Tor browseren?
2.    Hvis en hjemmeside har blokeret ens e.mail adresse ved forsøg på login på siden via Firefox eller f.eks. Chrome benyttelse, er den så også blokeret med Tor browseren?

Tak for jeres svar her!

1. Så vidt jeg forstår her, så kan en given hjemmeside godt blokere for brug af Tor browseren!

2. "Hvis din email er blokeret, så vil selvsamme email være blokeret uanset hvordan du forsøger at logge ind / oprette dig som bruger."

Hvilket betyder, at hvis man opretter en ny e.mail konto som hjemmesiden ikke kender, så vil den acceptere login via denne og gennem Tor browseren - hvis ikke Tor browseren da er blokeret også!
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. april 2017 - 10:46 #7
No offence, men var der ikke nogen af de afgivne svar du kunne markere som løsning?
Jeg kan se du har udråbt dig selv til løsningsmodel ;-)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2017 - 10:53 #8
hjemmesider kan laves så kun bestemte browsere virker

drop alt det browserpjat, og bare brug en VPN.
Avatar billede Polle Juniormester
18. april 2017 - 09:21 #9
"sidwave
hjemmesider kan laves så kun bestemte browsere virker

drop alt det browserpjat, og bare brug en VPN."

Tak for det første svar!

Hvad er en VPN?
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. april 2017 - 10:06 #10
25. april 2024 - 21:25 #11
Der er hjemmesider som hidden answers, dread og ahmia der siger du skal bruge tor browser, men en vpn er ligeså sikker så hvis du kan åbne det på en normal browser så gør det. Tor browseren har jeg brugt og den hastighed er så langsom fordi den gør lidt ligesom en vpn og blander din lokation så du er sværere a tracke.