Avatar billede mybbe74 Mester
16. april 2017 - 18:07 Der er 10 kommentarer

Private film online

Hej
Jeg har en masse private filmoptagelser, som jeg ønsker at bevare, men mindst lige så meget at kunne vise til andre fremover.

Indtil videre har jeg lagt filmene på harddisk og dernæst lagt dem på DVD/BluRay, så de kan vises af andre end jeg selv.
Men da DVD/BluRay efter sigende er på vej ud, søger jeg et nyt sted at lægge mit film, så det fremover kan vises for mig og andre der ønsker at se dem.

Jeg har pt lagt nogle filmoptagelser online på Youtube (lukkede fora).
Udfordringen er dog, at jeg benytter mig af overlægningsmusik på filmene, som youtube (grundet rettigheder) vælger at fjerne al lyd fra... Derfor søger jeg hjælp til en online server/website, hvor jeg kan lægge min film, uden at skulle bekymre mig om rettigheder eller anden indblanding grundet evt. rettigheder.

Bh. Martin
Avatar billede eurositi Ekspert
16. april 2017 - 18:27 #1
Vimeo eller DailyMotion måske.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2017 - 19:10 #2
youtube - bare drop brug af musik med copyright. Du skal jo satse på et firma, der har styrken til at være der fremover, så følg deres regler.
Avatar billede Excel2Alle Juniormester
16. april 2017 - 19:43 #3
Hvis den enkelte video ikke overstiger 20 minutter kan jeg varmt anbefale www.smugmug.com - også til dine billeder.
mvh - Per
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2017 - 20:40 #4
NAS ?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2017 - 20:40 #5
eller Windows server /Windows home server 2011  ?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2017 - 22:01 #6
http://mega.co.nz - 50 GB gratis krypteret lagerplads, betal for at få mere plads.
hvis du mister nøglen, kan data ikke komme tilbage! den kan gemmes som fil,

jeg bruger det til at overføre store lydfiler til kunder i mit lydstudie..  du kan tilføje brugere, de har så nøglen, den kan sendes sammen med den fil, de skal have adgang til.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2017 - 22:02 #7
vimeo overholder også (c), så derfor hvis de detekterer (c) musik på dine film, så sletter de dem.
Avatar billede frem-ad Professor
17. april 2017 - 09:11 #8
jeg bruger bare min google sky (google drev) så har jeg adgang den vej
Avatar billede mybbe74 Mester
17. april 2017 - 09:49 #9
Tak for mange gode svar.

Jeg er dog ikke pt. på udkig efter et sted hvor jeg kan "lagre" filerne (læs Downloade filmene), men derimod et sted a la Youtube eller Vimeo, hvor det ikke er offentlig tilgængeligt, men hvor det kræver et speciel adresse eller login for at se filmene.

Filmene fylder relativt meget... Op til 6 GB pr. film og der er en del, så jeg har pt. ikke fundet det rette sted/løsning.
Avatar billede eurositi Ekspert
17. april 2017 - 14:11 #10
Her er en samlet oversigt over mulighederne:
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_hosting_services
Der er meget få video hosting tjenester, som ikke scanner for ophavsretsbeskyttet indhold, så det bli'r nok svært at få lagt dine yndlingshits på som underlægningsmusik. Måske noget andet musik/lyd kunne bruges?